به گزارش ایرنا منصور احمدی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: آثار ارسال شده از ارزش و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که پس از اتمام این جشنواره آثار برگزیده بصورت کتاب و یا نرم افزار در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه هفته قرآن و عترت در 14 رشته برگزار می شود اظهار داشت: برای نخستین بار در این جشنواره رشته مناجات خوانی نیز به برنامه ها اضافه شده است.
وی از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره در شهرستان بروجرد خبر داد و افزود: این آیین دهم بهمن ماه امسال با پیوست بزرگداشت حاج غلامحسین وجودی پیشکسوت فقید و چهره بزرگ قرانی استان با حضور مسئولان، قاریان بین المللی، شخصیت های بزرگ قرآنی و فرهنگی و همچنین معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان شعار امسال هفته قرآن و عترت را ( قرآن و عترت، چشمه سار فرهنگ و هنر ناب) عنوان کرد و گفت: در این مراسم از دبیران، داوران و همچنین چهره های قرآنی تجلیل ویژه ای به عمل خواهد آمد.
وی در خصوص داوری آثار رسیده به این جشنواره نیز گفت: 36 داور در این جشنواره آثار ارسالی بررسی نمودند که از این تعداد، 14 نفر از چهره های برتر قرآنی بودند.
احمدی اظهار داشت: امسال باهمکاری 5 دستگاه فرهنگی قرانی فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف، تبلیغات اسلامی و سپاه استان 12 محفل جامع قرانی طراحی کرده ایم که از روز ششم بهمن برگزار می شود.
وی همچنین گفت: ثبت نام درهفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در قالب 18 رشته تخصصی از یکم دی ماه سال جاری آغاز شده و تا پنجم بهمن ماه نیز ادامه دارد که در پایان به برگزیدگان آزمون مدرک معتبر و جوایز نفیسی اعطا خواهد شد.
احمدی ادامه داد: تا کنون 2هزار نفر در این آزمون شرکت نموده اند.
هفته قرآن و عترت در لرستان از ششم بهمن سال جاری در سالن شهید آوینی مجموعه ارشاد خرم آباد آغاز خواهد شد که علی رغم برگزاری آیین اختتامیه در روز دهم بهمن در شهرستان بروجرد، برنامه های این جشنواره تا روز 12 بهمن در خرم آباد و دیگر شهرهای استان برقرار خواهد بود.
/6060/7264
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.