به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تعدد متولیان امور قرآنی در این استان سبب شده که با وجود صرف وقت، انرژی و هزینه های زیاد نتایج لازم و قابل توجهی کسب نشود.
وی خواستار هماهنگی، تعامل، همکاری و مشارکت هر چه بیشتر مسئولان اجرایی و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برای انجام مطلوب تر فعالیت های قرآنی در این استان شد.
احمدی افزود: باید فعالیت های قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد منسجم تر و بابرنامه تر از گذشته باشد و سازوکارهای نوین نیز در راستای ترویج روزافزون فرهنگ قرآنی در استان تدوین و اجرا شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نهادهای مختلف فرهنگی استان تاکنون به طور سنتی در زمینه فعالیت های قرآنی تلاش و اقدام کرده اند که باید این روش تغییر یافته و اصولی شود.
احمدی عنوان کرد: چنانچه مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش عامل به قرآن باشند مردم و به ویژه نسل جوان استان نیز در این زمینه از آنان الگو خواهند گرفت.
وی بر لزوم بکارگیری روش های به روز و جدید برای آموزش قرآن به قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد از جمله کودکان و دانش آموزان تأکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اوایل اسفند امسال یک سامانه در تمامی نقاط کشور از جمله این استان برای صدور مجوز فعالیت مؤسسه های قرآنی راه اندازی می شود.
رضا دهبانی پور اظهار داشت: بر اساس این سامانه ملی متقاضیان ایجاد مؤسسه های جدید قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد می توانند مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یا اداره کل تبلیغات اسلامی استان دریافت کنند.
وی افزود: هدف از راه اندازی این سامانه ملی سهولت در ایجاد مؤسسه های قرآنی و کاهش مدت زمان صدور مجوزهای مورد نیاز آنهاست.
امام جمعه یاسوج نیز قرآن را قانون اساسی مسلمانان دانست و گفت: تمسک هر چه بیشتر ملت های مسلمان به این کتاب آسمانی سبب هدایت و سعادت دنیوی و اخروی آنان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی اظهار داشت: قرآن کریم سرمایه گرانبهایی است که باید مسلمانان بیش از پیش قدردان آن باشند.
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر احکام الهی بوده و باید در زمینه فعالیت های قرآنی حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: در صورتی که دستورات راهگشای قرآن کریم به طور کامل و دقیق در جامعه اجرا شود آثار و برکات مثبت متعددی به دنبال دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: همگان اعم از مردم و مسئولان اجرایی موظفند در حد توان برای فراگیر شدن قرآن کریم و اجرای دستورات زندگی بخش آن در جامعه تلاش کنند.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: تلاش دشمنان در این چهار دهه ناامید کردن ملت ایران بوده اما به لطف الهی موفق نشده اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک 700 خانه قرآنی و 11 مؤسسه قرآنی در این استان فعال است.
حجت الاسلام حمید برازش اظهار داشت: سه سال اخیر 150 حافظ 10 جزء قرآن کریم در کهگیلویه و بویراحمد تربیت شده است.
وی افزود: ابتدای امسال تاکنون 220 محفل انس با قرآن کریم در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.
حجت الاسلام برازش بیان کرد: سال گذشته حدود سه میلیارد و 300 میلیون ریال در حوزه قرآن از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی این استان هزینه شد.
فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: چنانچه بخشی از اعتبارات قرآنی نهادهای مختلف فرهنگی این استان در اختیار بخش غیردولتی قرار گیرد دستاوردهای بهتری کسب می شود.
ستار هدایتخواه اظهار داشت: باید یک سیاستگذاری کلان از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه شیوه های آموزش قرآن در ابن استان انجام شود.
وی افزود: در زمینه فعالیت های قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد نباید تنها به آمار و ارقام منتشره از سوی نهادهای مختلف فرهنگی این استان اکتفا کرد بلکه لازم است به واقعیت ها نیز توجه شود.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.