به گزارش ایرنا، مجتبی نورمحمدی روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: طرح ملی حفظ قرآن کریم «بشارت ١٤٥٢» از تابستان امسال با محوریت حفظ و مفاهیم سوره های جزء ٣٠ قرآن کریم و با همکاری نهادها و سازمان های فرهنگی و قرآنی کشور آغاز شد.
وی ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این طرح می توانند به صورت فردی، خانوادگی و دستگاهی ثبت نام کنند و 24 آذر آخرین مهلت شرکت کارکنان دستگاه های دولتی در این طرح بود که استقبال از این طرح سبب تمدید آن تا 30 آذرماه شد.
وی خاطر نشان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کارکنان دولت شرکت کننده در این طرح، علاوه بر اعطای جوایز، هشت ساعت آموزش ضمن خدمت در نظر می گیرد.
نور محمدی ادامه داد: با هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اداری و استخدامی کشور، آموزش حفظ و مفاهیم جزء ٣٠ قرآن کریم به عنوان آموزش عمومی ضمن خدمت برای کارکنان دولت به مدت یک ماه بر روی پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir ارایه شده است.
وی بیان کرد: آموزش سبک زندگی بر مبنای آموزه های دینی، موضوع آزمون قرآنی کارکنان دولت است.
محمدی گفت: زمان برگزاری آزمون قرآنی کارکنان دولت در روزهای شنبه تا دوشنبه اول تا سوم دی 97 تعیین شده است.
وی با اشاره به اینکه حفظ سوره های 37 گانه جزء 30 قرآن، در سه گام برگزار می شود، اضافه کرد: حفظ سوره ناس تا زلزال در تابستان اجرا شد ، حفظ سوره طارق تا بینه در پاییز و سوره های نبا تا بروج در زمستان اجرایی می شود.
مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: سه مرحله آزمون در طول سال جاری به صورت الکترونیک از طریق سامانه در نظر گرفته شده و آزمون نهایی هفته اول اسفند برگزار می شود.
طرح بزرگ قرآنی 1452 با هدف بسط فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن، گسترش فرهنگ تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم و با مشارکت نهادهای قرآنی کشور در دو بخش حفظ جزء سی با عنوان بشارت و ختم گروهی قرآن کریم با عنوان تلاوت نور از تابستان امسال در حال اجرا است.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.