به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، 'عبدالهادی فقهی ‌زاده' روز چهارشنبه در نشست با مدیران موسسه های قرآنی استان یزد با تبیین برگزاری جشنواره هنری آیات در استانهای مختلف افزود: موسسه ها و فعالان قرآنی باید به طور جدی در عرصه هنر ورود کنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: متن مقدس قرآن که بزرگترین وحی نامه الهی است باید به زبان هنر،تبلیغ ، ترویج و توسعه یابد.
فقیهی زاده با بیان اینکه شرایط فرهنگی کشور دچار دگرگونی و دستخوش های جدی شده است، افزود: در تلاشیم سال آینده جشنواره هنری صحیفه سجادیه را در استانهای کشور برگزار کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت تغییر در سبک های قرآنی گفت: باید فرهنگ و اخلاق قرآنی بر مرز و بوم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی ما گسترش یابد.
وی با تبیین اهداف کلی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هدف کلی این معاونت کمک به خارج کردن قرآن از مهجوریت و وارد کردن آن به عرصه های گوناگون زندگی در حوزه های علمی و عملی است.
وی افزود: در تلاش هستیم صندوق بیمه فعالان قرآنی را با توجه به تعداد فعالانی که در این حوزه هستند راه اندازی کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز از فعالیت ١١٨موسسه قرآنی در این استان خبر داد و گفت: در چند سال اخیر با همکاری موسسات قرآنی نمایشگاه علوم قرآنی و دوره های مسابقات قرآن کریم در استان برگزار شده است.
مجید جوادیان زاده افزود: 300 اثر به جشنواره نقاشی خط آیات در یزد ارسال شد و پس از داوری ٦٥ اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد.
وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره در گنجینه فرهنگ و هنر یزد برپا شده که تا پایان هفته میزبان علاقه مندان است.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.