به گزارش ایرنا فریدون کریمی والا روز یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های چهارمین جشنواره ملی سرودهای حماسی و آواهای انقلابی با اعلام اینکه این جشنواره در سه بخش حمایتی، رقابتی و همچنین بخش موسیقی شب های انقلاب برگزار می شود، افزود: در بخش حمایتی 62 اثر پذیرفته شده که برای اولین بار آثار از طریق آرای مردم نیز انتخاب می شود.
وی با بیان اینکه در بخش رقابتی 17 گروه به رقابت می پردازند اظهار داشت: استقبال از این بخش نیز بسیار بی نظیر بود به گونه ای که 32 اثر راه پیدا کرده در روزهای 25 و 26 دی به اجرای آثار خود می پردازند و به گروه های برتر هدایای نقدی و لوح سپاس اعطا خواهد شد.
وی در خصوص بخش موسیقی شبهای انقلاب نیز تصریح کرد: اجرای این آثار در 4 شب توسط گروه های ملی و محلی برگزار خواهد شد که حضور مردم در همه بخش های آن آزاد و بصورت رایگان خواهد بود.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان لرستان در ادامه سخنان خود به بیان اهداف برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: شناسایی و معرفی و استعداهای بسیجیان هنرمند انقلاب اسلامی، باز کردن دریچه‌ای تازه در رویکرد سرود، ارتقای هنر موسیقی به سمت اهداف متعالی و ایجاد زمینه برای رشد علمی سرودهای بسیج از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی توجه به محور مقاومت، مبارزه با اندیشه‌های تکفیری و وهابی و جهانی‌سازی دفاع از مظلوم از محورهای موضوعی جشنواره دانست و اضافه کرد: دنیا انقلاب ایران را با آعوش باز پذیرفت به گونه ای که امروز شاهد بیداری اسلامی در تمام نقاط جهان هستیم حتی اتفاقات امروز در اروپا اعتراضات عمومی مردم در اروپا نیز قطعا برگرفته از نوا و نسیم انقلاب اسلامی ایران است.
/6060/7264
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.