به گزارش ایرنا آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در همایش عاشورائیان در سالن حوزه هنری لرستان بیان کرد: مسئولان هیات های مذهبی نقش بسیار مهم و اساسی در سوگواری امام حسین(ع) دارند.
وی بابیان اینکه سوگواری برای امام حسین(ع) عامل اصلی توجه و تقرب به خداوند است افزود: برپایی عزاداری برای امام حسین(ع) پیوند زدن دل‌ها به اهل‌بیت عصمت و طهارت و کار مسئولان هیات هاکه خیمه عزای سیدالشهدا را برپا می‌کند بسیار ارزشمند و مقدس است که نصیب هرکسی نمی‌شود.
وی بیان کرد: یکی از ثمرات عزاداری سیدالشهدا(ع) نشانه تقوای دل و عزاداری امام حسین(ع) نیز از بزرگ‌ترین شعائر الهی است و همچنین آمرزش گناهان از ثمره‌های عزاداری امام حسین(ع) می باشد.
وی بیان کرد: دین به‌واسطه همین جلسات حفظ‌شده و اگر امروز اسلام ناب محمدی حفظ‌ شده به خاطر عزای امام حسین(ع) است.
امام جمعه خرم آباد ادامه داد: ایجاد تحول در زندگی افراد از دیگر ثمرات عزاداری امام حسین(ع) است و بسیار افرادی هستند که به مجلس امام حسین(ع) آمدند و از گناهان استغفار کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تاکید کرد که مسئولان هیئات مذهبی باید به دنبال جذب جوانان باشند چراکه جوانان امروز در معرض شبهات و تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند و مسئولان باید آن‌ها را جذب کنند و برای آن‌ها احترام خاصی قائل شوند تا دل‌ بسته هیات شوند.
وی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی جوانان به شعائر دینی بسیار معتقد شده‌اند و حضور جوانان در اعتکاف، پیاده‌روی اربعین، حضور در مراسم روز عاشورا و تاسوعا و همچنین نماز جمعه نشان‌دهنده این است که امام حسین(ع) منشأ تحول و دگرگونی شده است.
وی با اشاره به اهمیت هدفمند بودن مراسمات عزاداری بیان کرد: عزاداری وسیله‌ای برای هدف بلند و توجه به خداوند، به‌کارگیری احساسات و عواطف برای دین خدا است وزنده نگه‌داشتن اسلام، احیای مکتب اهل‌بیت از دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) بود.
وی گفت: ولایت مداری از دیگر شرایط برگزاری مراسم عزاداری مطلوب است چراکه اگر در مراسم عزاداری بصیرت و توجه به ولایت نباشد فایده‌ای ندارد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.