به گزارش ایرنا، از روابط عمومی آستان مقدس حضرت امام خمینی(س) ، مراسم دعای عرفه و نکوداشت شهدای فاجعه منا عصر روز 5 شنبه ساعت 17 و 30 دقیقه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور خانواده های شهدا،اقشار مختلف مردم و سایر نهادها و ارگان ها برگزار می شود.
در این مراسم معنوی حجت الاسلام رستگاری ضمن قرائت و زمزمه دعای عرفه به ایراد سخنرانی می پردازد.
همچنین مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه در کربلای ایران و قبله تهران، آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام، برگزار می شود.
این مراسم معنوی و باشکوه از ساعت 15 و 30 دقیقه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و در ادامه ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام منصور نورائی به قرائت دعای عرفه و حامد رضوانفر به مرثیه سرائی خواهند پرداخت.
این مراسم بصورت مستقیم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به نشانی www.abdulazim.com پخش خواهد شد.
سید بزرگوار رضی الدین‌ علی بن‌ طاووس‌ قدَّس‌اللهُ روحه‌ در کتاب‌ «مصباح‌ الزّائر» آورده‌ است‌: بِشر و بشیر دو پسر غالِب‌ أسدی روایت‌ کرده‌اند که‌ حضرت امام‌ حسین‌ علیه‌ السلام‌ در عصر روز عرفه‌ در مراسم حجی که قبل از سال حادثه عاشورا شرکت ‌کرده بودند، از چادر خود در سرزمین‌ عرفات‌ بیرون‌ آمده و با حالت‌ تذلّل‌ و تخشّع‌ و آرام‌ آرام آمدند‌، تا اینکه ایشان و جماعتی‌ از اهل‌ بیت‌ و اصحاب وی‌ در حاشیه چپ‌ کوه‌ عرفات‌ «جبلُ الرّحمه» رو به‌ بیت‌ الله‌ الحرام‌ وقوف‌ کردند و سپس‌ دو دست‌ خود را مانند مسکینی‌ که‌ نیازی طلبد در برابر صورتشان‌ بلند کردند و‌ شروع به خواندن دعای عرفه نمودند.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.