به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قم به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و اظهار کرد: در روز 29 اردیبهشت امسال شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی بودیم و حضور حماسی مردم عزم و اراده ما را برای جهانیان به نمایش گذاشت و ملت نشان دادند بعد از گذشت 38 سال هم چنان به این نظام اعتماد دارند.
وی بیان کرد: در آخرین انتخابات آمریکا 55 درصد و در انتخابات ما 73 درصد مردم شرکت کردند، انتخابات ما هم زمان با ورود ترامپ به ریاض شد، اینها آمده بودند ملت را تهدید کنند، ولی وقتی با سیل خروشان ملت مواجه شدند، قافیه را باختند و مورد سرزنش اندیشمندان و رسانه‌ ها قرار گرفتند.
وی گفت: انتخابات خنثی کننده تهدیدات است و این انتخابات هم پیروزی برای ملت و هم برای نظام و هم برای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، مشارکت گسترده مردم در کمال آرامش و متانت انجام شد و همه قشرها و سلیقه‌ ها در این انتخابات در کنار هم شرکت کردند.
حسینی بوشهری افزود: از سعه صدر و قانونمداری کسانی که در این انتخابات شرکت کردند و پس از اعلام نظر شورای نگهبان گفتند که نظر این شورا فصل الخطاب است، تقدیر می ‌کنیم، ما حوادث دیگری را هم در کشور دیده بودیم و ملت ما معنای قانون مداری را به خوبی می فهمد.
وی تاکید کرد: رئیس جمهوری منتخب، خود را باید رئیس جمهوری همه بداند و ملت هم چه به او رای داده باشند و یا رای نداده باشند، رئیس جمهوری منتخب را رئیس جمهوری خود بداند.
وی با تقدیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، شورای نگهبان، دست اندرکاران برگزاری انتخابات، نامزدها و طرفداران آنها گفت: شورای نگهبان بعد از اعلام صحت انتخابات اعلام کرد تخلفاتی بوده که به دستگاه‌ های ذی ربط ارجاع داده شده است و آنها بر اساس قوانین با متخلفان برخورد می کنند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن 14 خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: با برگزاری مراسم تشییع امام راحل در سال 1368، دنیا متوجه عمق علاقه و ارادت مردم به امام و پیشوای خودشان شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری شخصیت امام خمینی را شخصیتی بی نظیر در تاریخ ما دانست و گفت: ایشان در اوج توکل به خدا و فردی خردمند، هوشیار، بیدار و قاطع و در عین حال رئوف، مهربان و خویشتندار بود.
وی با بیان این که امام خمینی روح عزت، خودباوری و ما می ‌توانیم را به جامعه بازگرداند، تاکید کرد: امام راحل اسلام ناب محمدی(ص) که همان اسلام قرآنی، جهاد و شهادت است را برای ملت ایران به ارمغان آورد.
حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: امام خمینی برنامه پیاده کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داد و اصل مهم نه شرقی و نه غربی را عملیاتی و اجرایی کرد.
وی با اشاره به این که یکی از ویژگی‌ های امام خمینی(ره) تکیه به مردم و رای مردم بود، اظهار کرد: امام راحل سیاست را با معنویت درهم آمیخت و فرمود دین منهای سیاست و سیاست منهای دین معنی ندارد.
وی با بیان این که امام خمینی بر 2 واژه اسلام و مردم تاکید داشتند، گفت: امام راحل به ولایت فقیه در مهندسی نظام اسلامی جایگاه ویژه ‌ای بخشید و به خوبی این اصل مترقی را در جامعه اسلامی تبیین کرد.
حسینی بوشهری هم چنین به فرارسیدن سالگرد قیام 15 خرداد اشاره و بیان کرد: 15 خرداد با راهنمایی روحانیت رقم خورد، روحانیت در قیام 15 خرداد نقش بسیار مهمی داشتند و با این حرکت توده مردم به صحنه آمد و موجب تکامل مبارزات ملت شد.
وی با گرامیداشت یاد شهیدان 15 خرداد گفت: در قیام 15 خرداد روحانیت و حوزه‌ های علمیه در مسائل سیاسی ورود کردند و نهضت 15 خرداد برخاسته از غیرت دینی مردم بدون هیچ برنامه‌ ریزی قبلی بود.
وی به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) همسر گرامی پیامبر بزرگوار اسلام در دهم ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و از این بانوی گرامی اسلام به عنوان همسر فداکار رسول خدا(ص) که در همه سختی ها در کنار ایشان بود، یاد کرد.
حسینی بوشهری هم چنین با اشاره به مساله حج اظهار کرد: مسئولان اعلام کردند که پیگیری شده است که در سفر امسال حج، کرامت و امنیت مردم حفظ شود و امیدواریم که مردم به سلامت این عمل عبادی را انجام دهند.
وی به اوضاع کشور یمن نیز اشاره و تصریح کرد: 55 هزار تن از مردم مسلمان یمن به وبا مبتلا شده و 500 تن فوت کرده ‌‌اند و باید نسبت به فجایعی که در این کشور در حال رخ دادن است، اقدام لازم صورت گیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم چنین یاد مرزبانان شهید را که برای حفظ مرزهای کشور جان خود را نثار کرده اند، گرامی داشت.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به پیامدهای ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارای 2 کارکرد پیشگیری و درمان می باشد.
وی با بیان این که ترک این فریضه های الهی در جامعه پیامدهای زیان بار به همراه دارد، اظهار کرد: جامعه ‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر است؛ پرتحرک، زنده و بالنده است، انجام این فریضه ها نوعی تعهد دینی و اخلاقی و مسئولیت پذیری اجتماعی است و ترک آنان جامعه را بدون تحرک و فاقد مسئولیت پذیری اجتماعی می کند.
خطیب نماز جمعه قم با اشاره به پیامدهای فردی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: باید کوشش کنیم که این فریضه های مهم الهی در ماه مبارک رمضان به تعطیلی نگراید.
وی سستی ایمان، استحاله شخصیت و محرومیت از قرب الهی را از جمله پیامدهای فردی ترک امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.
وی با اشاره به ویژگی ‌های ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه به تلاوت قرآن کریم، مناجات و راز و نیاز با خدا، رسیدگی به ایتام و مساکین و رعایت حقوق مردم سفارش شده و رمضان کلاس خودسازی است و نباید این فرصت طلایی را از دست بدهیم.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.