به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در دومین نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام زمان (عج)،افزود: باید زیبایی‌ ارزش‌ های دینی در جامعه‌ای که منتظر ظهور امام زمان (عج) است، دیده شود.
وی ادامه داد: ناهنجاری‌ ها در هر عرصه‌ای برای نظام اسلامی و جامعه‌ای که منتظر ظهور منجی عالم بشریت است، زیبنده نیست و ناهنجاری‌هایی که در عرصه انتخابات در این ایام مشاهده می‌کنیم بیان کننده آن است که جامعه هنوز آمادگی ظهور امام زمان (عج) را ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما نمی‌توانیم سمت و سوی دین را با کسانی که مخالف ارزش‌ های دینی حرکت می‌کنند هماهنگ کنیم، یادآور شد: وظیفه و رسالت خطیب جمعه بیان ارزش‌ های دینی و روشنگری در خصوص منکرهایی است که در جامعه رخ می‌دهد، حال اگر کسی از این ماجرا آسیب می‌بیند باید خودش را اصلاح و در راستای ارزش‌های دینی گام بردارد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با اشاره به اینکه هر آدمی خلاف نص صریح قرآن کریم حرف بزند باید سرش فریاد کشید و با او به شدت مخالفت کرد،گفت: فرقی نمی‌کند این فرد چه کسی و از چه جناح و جریانی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر اینکه رشوه از مصادیق بارز منکر در جامعه محسوب می‌شود و اقدام ناپسندی است، گفت: نماز جمعه برای همین قصه‌ها برپا شده و اگر قرار باشد نماز جمعه برگزار شود و آب از آب تکان نخورد و منکرات بیان نشود به خاطر اینکه ممکن است به فلان شخص و یا جریان بر بخورد، این موضوع با اهداف نماز جمعه در تضاد است.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه ما سیاسی کاری نمی‌کنیم و در خطبه‌های نماز جمعه موازین دینی را مطرح می‌کنیم،افزود: قوانین ما در برابر دین قرار ندارند اما برداشت ‌غلط برخی از قانون، مشکلات بسیاری را پدید می‌آورد و باید در مقابل چنین پدیده‌هایی فریاد برآوریم و نگذاریم برخی‌ها هر طور دلشان خواست قانون را تحلیل کنند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.