حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، در خطبه های نماز جمعه بیرجند این هفته ، افزود: انتخاب صحیح موجب آبرومندی می شود، باید این مهم مورد توجه قرار گیرد که عده ی امروز در کمین روزنه ای در حیات نظام هستند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند، « هر کس در انتخابات قصد آشوب داشته باشد با برخود سخت نظام مواجه خواهد شد» عنوان کرد: امروزه مردم شریف و همیشه در صحنه ایران با حضور پر شور خود باید جلوی دست اندازی ها را بگیرند و این بهترین برخود با دشمنان نظام خواهد بود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه بیرجند با تاکید به صداقت نامزدهای انتخابات اظهار کرد: داوطلبان نباید با وعده های دروغین مردم را مایوس کنند، اگر عرضه و توان دارند، مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را حل کنند.
وی ادامه داد: امروزه در برخی شهرها افراد سالخورده گدایی می کنند در حالی که آرمان های انقلاب از اول روشن است، همه ما یکی هستیم و نباید در نظام اسلامی پیر مردی که از عمرش چیزی باقی نمانده است، برای زندگی گدایی کند.
خطیب جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به سخن یکی از علما در قم، افزود: امروز در مرکز علمی و معنوی شیعه، شاهد ترویج مسیحیت هستیم، فردی هم خود را امام زمان می نامد، این معضل با شعار درست نمی شود، فردا جواب شهدا را چه خواهیم داد.
حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: امروز، عده ای در وعده های خود آنقدر به خود اختیار می دهند که انگار کشور رهبر، مجلس و قانون ندارد، بدانند که ایران به اقتدار رهبر و شهدا پابرجاست و مردم قدر این نعمت را به خوبی می دانند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اضافه کرد: مردم هوشیارند، اگر قصد خدمت دارید در نظام جای خدمت بسیار است پس توجه داشته باشید با غلو و استفاده از بیت المال مردم را ناراحت نکنید.
وی از رفتار برخی زنان در بحبوحه انتخابات انتقاد کرد و یادآور شد: باور داریم که از دامن زن مرد به معراج می رود، چنین رفتاری هایی نه تنها ما را به فرهنگ فاطمی نزدیک نمی کند بلکه از مسیر واقعی زندگی هم دور خواهد کرد.

** تقوا یکی از مهم ترین راه های ظهور است
امام جمعه بیرجند، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت، تقوا را یکی از مهم ترین راه های ظهور حضرت مهدی(عج) عنوان کرد و افزود: خداوند همواره یار و یاور بندگان با تقوایش است و خواسته آنها را که تحقق ظهور مهدی موعود است به سر منزل مقصود خواهد رساند.
وی اظهار کرد: آزادگی یکی از مهمترین راه های رسیدن به تقواست و انسان آزاده نباید بنده کسی جز خداوند تبارک و تعالی باشد.
به گفته امام جمعه بیرجند ، حسن خلق، حیا، تدبیر و دور اندیشی خصلت های خوبی برای یک انسان آزاده است، اگر انسان آزاده نباشد این خصلت ها معنا نخواهد داشت.
وی ادامه داد: انسان به دنبال آزادگی معنوی باشد همان آزادگی که او را به بندگی خدا برساند و شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گواهی روشن بر این سخن هستند.
وی در ادامه میلاد منجی عالم بشریت و روز سربازان امام زمان(عج) را به مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه بیرجند تبریک گفت و افزود: این سربازان منشا علم، جهاد و مبارزه با کفر هستند.
وی فرا رسیدن روز بزرگداشت فردوسی و لغو کاپیتولاسیون و امتیاز تنباکو را از دیگر ایام پیش رو عنوان کرد و افزود: زینت انسانهای بزرگ عقلانیت است و فردوسی شخصیتی است که تمام مسایل فردی و اجتماعی اش بر پایه عقل استوار بود.
وی یوم النکبه و روز موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی را از دیگر ایام هفته پیش رو بیان کرد و گفت: تکلیف انقلاب از روز اول با این رژیم مشخص است و امام راحل حمایت از مظلومان فلسطینی را در دستور کار انقلاب قرار دادند، امیدواریم به زودی اساس این رژیم از صفحه روزگار برچیده شود.
*3215*2047*خبرنگار-محمد رسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده* عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.