به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 96 اظهار داشت: در حوزه اشتغال تحصیل‌کرده‌ها استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان که به سمت تولید گرایش دارند ونیز بازنگری در عملکرد گذشته و ظرفیت‌های کنونی راهکار مناسبی است.

استاندار قم باتاکید بر تسریع در ساختار گردشگری استان با محوریت ایجاد صنعت گردشگری افزود: گردشگری یکی از ظرفیت‌های خوبی است که می‌تواند اشتغال را تقویت کند که فرهنگ‌سازی و آموزش در این راستا باید موردتوجه باشد.

وی اتمام پروژه‌های بهداشت و درمان استان را موردتوجه قرارداد و گفت: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام و جدید براساس بهره‌گیری از ماده 27 با هدف تقویت سازمان‌ها باید براساس مطالعات صورت گرفته مورد توجه قرار گیرد.

صادقی با اشاره به بهره‌برداری از فاز یک تصفیه‌خانه آب جامع قم تا اواسط سال تصریح کرد: این اقدام می‌تواند پروژه آب‌رسانی را تکمیل کند.

استاندار قم با اشاره به روند پروژه منوریل گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته زمینه‌های واگذاری به بخش خصوصی با نظارت شهرداری در دستور کار است و برای این اقدام تلاش می‌کنیم.

وی راه‌اندازی بازارچه‌های محلی را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: باید امسال 4 بازارچه در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شود همچنین توسعه کارگاه‌های روستایی در حوزه فرش دستباف و گوهرتراشی موردتوجه قرار گیرد.

به گفته صادقی، اتصال راه‌آهن منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری و گمرک امسال باید به‌طور ویژه دنبال شود که با اجرایی شدن این پروژه عنوان نخستین بندر خشک کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

استاندار قم تاکید کرد: بانک‌های دولتی و خصوصی باید در مدار تأمین نیازهای مالی در بخش تولید، صنعت و صنوف قرار گیرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615230
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.