به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر دوشنبه در آیین گرامیداشت روز مهندس در تالار امام جواد(ع) استانداری قم اظهار داشت: ایجاد بسترهای لازم برای قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه و سرعت بخشیدن به تحقق این امر مهم، جز با حضور مردم و بخش خصوصی در عرصه تولید امکانپذیر نیست.
وی گفت: بدون بخش خصوصی اقتصاد مقاومتی نه تنها در حوزه کشاورزی بلکه در هیچ بخش دیگر محقق نمی شود، از این رو باید کارهای تصدی گری خود را به عنوان دستگاه حاکمیتی به بخش خصوصی برون سپاری کنیم.
وی اضافه کرد: اگر این کار انجام شود اقتصاد مقاومتی نیز عملی شده ولی اگر همچنان در پیچ و خم این که این کار یا مسئولیت به بخش خصوصی وگذار شود یا نشود، قرار داشته باشیم و موضوع واگذاری، ملاحظه های خاص خود را داشته باشد، تحقق اقتصاد مقاومتی نیز با تاخیر انجام می شود.
صادقی خاطرنشان کرد: فارغ از این بحث، چشم اندازی که برای کشور ترسیم شده فرایندی را طی می کند که چه بخواهیم و چه نخواهیم این روش و شیوه عاقلانه و عقلایی شرایط خاصی را بوجود می آورد و بلوغ لازم را نیز پیدا می کند، ولی مجموعه های دولتی با عملکرد و اقدام های خود تنها می توانند روند خصوصی سازی را سرعت داده و یا موجب کندی آن شوند.
وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی قم به لطف مدیران متخصص و دلسوز در جهت واگذاری مسئولیت ها، حرکت های خوبی انجام شده که نمود عینی آن را در زمینه های مختلف از جمله رشد بالای آبیاری تحت فشار به خوبی می بینیم، که نشان از بلوغ مدیریت حفظ آب و بهینه کردن شرایط کشاورزی دارد.
استاندار قم، رشد 6.4 درصدی سطح زیر کشت محصول های زراعی و رشد 23 درصدی سطح زیر کشت محصول های باغی و افزایش تولید این محصول ها را نیز از مصادیق عملکرد موفق بخش کشاورزی در استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و مردمی دانست و افزود: باید این مسیر را با فناوری و تکنیک ها و با تخصص های جدید بارور کنیم و این دست یافتنی نیست جز این که به بخش خصوصی توجهی ویژه ای اشته باشیم.
استاندار قم همچنین با بیان این که برای برون رفت از مشکلات موجود در حوزه تولید، اقتصاد، صنعت و گردشگری تجربه های بسیار خوبی وجود دارد، که هر یک ثروت های بسیار غنی و ارزشمند محسوب می شوند، افزود: دولت با بهره گیری از این تجربه ها حداکثر تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی به کار خواهد گرفت.
در پایان این آیین، تعدادی از مهندسان کشاورزی استان قم تجلیل شدند.
پنجم اسفند ماه سالروز تولد خواجه نصرالدین طوسی یکی از دانشمندان و ریاضی دانان سده هفتم هجری قمری به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.