محمدرضا حسنی عصریکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ساعت 3 بامداد 25 اسفندماه تا ساعت 1 بامداد 29 اسفندماه 95، پنجهزار و 234 تماس به شماره 115 اورژانس قم گرفته شده که از این تعداد یکهزار مورد منجر به ماموریت شده است افزود: شاهد افزایش 10 درصدی درتعداد ماموریت ها، افزایش 14 درصد تعداد تماس های دریافتی به 115 و افزایش پنج درصدی تصادف های منجر به در خواست کمک به اورژانس نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
وی اظهار کرد: 327 ماموریت اورژانس قم مربوط به حوادث ترافیکی و تصادف بوده که بر اثر آن 407 نفر از هموطنانمان مصدوم شدند ضمن اینکه از این تعداد حادثه ترافیکی، 40 مورد تصادف در جاده های مواصلاتی استان به وقوع پیوست که منجر به مصدوم شدن 50 نفر شد که 9 نفر از این افراد با حضور به موقع اورژانس و اقدام های لازم کارشناسان اورژانس از مرگ حتمی نجات یافتند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم ادامه داد: این در حالی است که طی این مدت 2 راکب موتورسیکلت به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی در حوادث جداگانه ای در شهر قم بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.
وی از احداث 6 ایستگاه سلامت در 6 نقطه جاده ای استان برای افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به مسافران نوروز خبر داد و گفت: در مدت اجرای طرح 408 مورد مراجعه به ایستگاه های سلامت و دریافت خدمات درمانی صورت گرفته که از این تعداد 16 نفر نیاز به اعزام به مراکز درمانی تشخیص داده و پس از اقدام های درمانی اورژانسی به بیمارستان منتقل شده اند.
مرکز اورژانس 115 قم در طرح نوروزی امسال که از 25 اسفندماه آغاز شده است، با به کارگیری 300 کارشناس، 60 دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد هوایی به هموطنان خدمت می کند.
در این راستا، 20 پایگاه شهری، 18 پایگاه جاده ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و 6 ایستگاه سلامت نوروزی در نقاط حساس شهر و محورهای مواصلاتی مستقر کرده است.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 1300 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.