حسین مومنی موحد عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، عمر ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم را 9 سال اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی قم، شهرداری این شهر با اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار اقدام به خرید 40 دستگاه اتوبوس یورو 4 کرده که تمام این اتوبوس ها تا اردیبهشت ماه 96 وارد ناوگان حمل و نقل عمومی قم خواهند شد.
وی ویژگی این اتوبوس ها را آلایندگی بسیار پایین دانست و گفت: این اتوبوس ها به روز ترین اتوبوس های دنیا و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا در خصوص آلایندگی هوا است و سازگار با شرایط آب و هوایی قم هستند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: هم اکنون 95 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شهردرای قم شامل 258 اتوبوس و 130 مینی بوس متعلق به بخش خصوصی است و تنها 50 دستگاه متعلق به شهردای است که با اضافه شدن 40 اتوبوس خریداری شده سهم شهرداری قم در ناوگان حمل و نقل عمومی به 35 درصد افزایش می یابد.
مومنی موحد از آمادگی شهرداری برای واگذاری این اتوبوس ها به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در گذشته 5.82 درصد قیمت اتوبوس ها توسط دولت به صورت یارانه به شهرداری ها پرداخت و این یارانه در سالهای گذشته قطع شده است به دلیل هزینه سنگین اتوبوس ها احتمال اینکه بخش خصوصی توان خرید آنها را داشته باشد بسیار بعید است.
وی ادامه داد: اتوبوس های خریداری شده پس از بررسی های کمیته خطوط در خط هایی که دارای بیشترین مشکل هستیم به کارگیری خواهند شد.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال 1395، شهر قم با یک میلیون و 292 هزار نفر جمعیت هشتمین کلانشهر ایران است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.