به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی روز دوشنبه در دیدار مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم افزود:حتی لازم است، تجربیات، دانش و فناوری ها در موضوع های مختلف اشتغال و کار آفرینی را از قم در اختیار دیگر کشورهای مسلمان قرار داد.
وی گفت: اسلام تاکید خاصی بر فقرزدایی، رفع مشکلات مردم، مستمندان و نیازمندان دارد و تولید نظریه اسلامی در حوزه مدد کاری و ارائه معارف اسلامی از جمله رسالت های مهم حوزه علمیه است.
وی ادامه داد: برای ارائه نظریه اسلامی در حوزه فقرزدایی نیاز است که مباحث فقهی در این زمینه فعال باشد.
اعرافی گفت: یکی دیگر از رسالت های حوزه، کمک به کمیته امداد برای فرهنگ سازی و تبلیغ در میان خانواده های زیر پوشش این نهاد است. حوزه های شهرستان ها و ائمه جماعت می توانند ورود جدی به این عرصه داشته باشند.
وی ادامه داد: روحانیت از گذشته مورد اعتماد و خدمتگزار، همنشین با فقرا، مستمندان و در کمک به مردم همیشه میدان دار بوده و این روش و سیره انبیاءالهی و اهل بیت(ع) است و انتظار این است، این روش پسندیده ادامه و تقویت پیدا کند.
امام جمعه موقت قم اظهار داشت: برنامه ریزی، ساماندهی کلان و اولویت بندی خدمت رسانی به محرومان برای جلوگیری از موازی کاری ضروری است و از جمله شاخصه های شهر فرهنگی و اسلامی، توجه به مساله مهم عدالت اجتماعی و اقتصادی، کم شدن فاصله طبقاتی است.
اعرافی گفت: باید کاری کرد تا مردم در این 2 عرصه مشکلی نداشته باشند و اگر فاصله ای درحال ایجاد شدن است با برنامه ریزی کم شود.
7401 / 1175 تنظیم کننده: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.