به گزارش ایرنا، مصطفی کاویانی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس این شهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، شرکت های تعاونی مختلف با گرایش های گوناگون اقتصادی در استان تشکیل شدند و ما نیز همه اهتمام خود را بر هدایت، حمایت و نظارت آنها به کار گرفتیم.
وی تدوین برنامه های آموزشی منظم، توسعه زیرساخت های الکترونیکی، تقویت فروشگاه های زنجیره ای، شبکه تعاونی ها و نمایشگاه های توانمندی آنها را از جمله اقدام ها و فعالیت های صورت گرفته بر شمرد و گفت: تشکیل ستاد عالی توسعه تعاون استان به ریاست استاندار و همچنین کمیسیون های تخصصی به منظور پیشگیری از مشکلات تعاونی ها نیز از دیگر اقدام های انجام شده است.
وی در ادامه با تاکید بر نقش موثر این کمیسیون ها، فعال کردن اتاق تعاون استان و برون سپاری بسیاری از کارها و خدمات نیز را نیز بخشی از اقدام های این مجموعه در سال 95 دانست و گفت: هر حوزه ای که به بخش خصوصی واگذار شده، فرایند فعالیت های آن نیز مطلوب تر شده است.
کاویانی افزود: تشکیل کمیته ایمنی ذیل مجموعه شورای فنی استان با هدف پیشگیری از حوادث کار و بالا بردن ضریب ایمنی نیز از دیگر کارهای انجام شده محسوب می شود.
این مسئول با اشاره به کاهش 70 درصدی حوادث کار در استان قم، افزود: به دنبال ایجاد کمیته مذکور، سوانح و حوادث رخ داده در حین کار از مجموع 473 حادثه در سال 94 به 128 حادثه در سال 95 کاهش پیدا کرد.
وی همچنین کاهش مدت بررسی پرونده ها در شوراهای حل اختلاف و تشخیص را نیز از جمله عملکردهای اداره کل تعاون قم در سال جاری عنوان کرد و افزود: در حالی که این مدت زمان در سال 94 بیش از 2 ماه بوده در سال 95 به کمتر از 35 روز کاهش یافته است.
کاویانی، تایید صلاحیت ایمنی 180 تن از پیمانکاران، تشکیل 173 تشکل کارگری و زمینه سازی برای مشارکت فعال آنها در امور مختلف استان را نیز بخشی دیگر از فعالیت ها دانست و افزود: کمک های حمایتی به واحدهای تعاونی دارای مشکل از نظر توانایی نداشتن در بازپرداخت تسهیلات بانکی و همچنین رفع مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی آنها نیز از جمله کارهایی بوده که در سال 95 در اداره کل تعاون قم انجام شده است.
وی با اشاره به آموزش بیش از 10 هزار نفر ساعت کارگران، کارفرمایان و مسئولان ایمنی افزود: در حوزه اشتغال نیز در زمینه مشاغل خانگی حمایت های خوبی صورت گرفته و در حالی که برای ایجاد هر شغل پایدار حداقل 50 میلیون ریال هزینه لازم است، 24 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات قرض الحسنه به این امر اختصاص داده شده است.
وی از برگزاری چهار جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و 35 مصوبه اجرایی، راه اندازی سیستم جامع اطلاعات بازار کار، اجرای طرح تکاپو به منظور افزایش فرمان مدیریتی استان و کمک به مشکلات مربوط به توسعه کارآفرینی و همچنین هم افزایی و مشارکت حداکثری کار آفرینان و مدیران ارشد استانی به عنوان دیگر اقدام ها یاد کرد و گفت: ایجاد 2 مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کار آفرینی جهت حمایت و هدایت سرمایه گذاران متقاضی به سرمایه گذاری در استان نیز از دیگر فعالیت ها بوده است.
کاویانی با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه فرهنگی و ورزشی، تشکیل کمیته کارشناسی ورزشی و ایجاد سالن های ورزشی چند منظوره را از جمله این اقدام ها برشمرد و افزود: امسال مجموعه ورزشی کارگران استان تجهیز شد و یک استخر سرپوشیده نیز در مرحله احداث قرار گرفت که همزمان با هفته کار و کارگر در اردیبهشت ماه 96 به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: در این مدت بیش از یک هزار کارگر مهارت های زندگی و همچنین آموزش هایی در خصوص بازار بورس، سهام و قوانین و مقررات مرتبط به این حوزه را فراگرفته و با تفاهم نامه ای که با فرماندهی انتظامی استان قم منعقد شد بیش از یک هزار و 200 کارگر در دوره های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی مربوط به حوزه کارگری شرکت کردند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.