به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، سید مجتبی موسوی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: پرداخت کمک هزینه های بارداری، اروتز و پروتز، ازدواج، غرامت نقص عضو، کفن و دفن و ایام بیماری از جمله تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگان است.
وی افزایش پرداخت در بخش تعهدات کوتاه مدت را 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال 94 عنوان کرد و گفت: در 10 ماهه امسال، بیش از 117 میلیارد و 820 میلیون ریال بابت تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان تامین اجتماعی در قم پرداخت شده است که بیشترین افزایش در بخش اروتز و پروتز و کمک هزینه بارداری است.
موسوی خاطرنشان کرد: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در راستای تکریم بیمه شدگان نسبت به تجدید نظر در میزان کمک هزینه های پرداختی به بیمه شدگان اصلاحاتی صورت گرفت.
وی ادامه داد: کمک هزینه عینک از 110 هزار ریال به ٤٠0 هزار ریال، کمک هزینه تهیه ویلچر از 600 هزار ریال به یک میلیون و 500 هزار ریال، کمک هزینه دست کامل دندان از 600 هزار ریال به 2 میلیون ریال و کمک هزینه تهیه سمعک از 750 هزار ریال به 2 میلیون ریال افزایش یافت که این افزایش در برخی موارد تا 300 درصد بوده است.
موسوی تصریح کرد: در همین مدت سه هزار و 437 میلیارد و 390 میلیون ریال در بخش تعهدات بلند مدت به مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی قم پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال 94 با افزایش 24 درصدی همراه است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم در خصوص میزان پرداختی بابت مقرری بیمه بیکاری اظهار کرد: در 10 ماهه نخست امسال 237 میلیارد و 400 میلیون ریال به واجدان شرائط پرداخت شد.
وی همچنین در خصوص آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی قم گفت: جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی قم از 210 هزار تن در سال 79 به 753 هزار و 247 تن در سال 95 رسیده و 65 درصد جمعیت کل استان قم را شامل می شود، در حالی که در سال 79 فقط 23 درصد جمعیت استان زیر پوشش تامین اجتماعی بود.
موسوی، تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی قم در سال 95 را ٢٢٤ هزار و 346 تن ذکر کرد و افزود: این رقم در مقایسه با سال 79 که در حدود 70 هزار و 15 تن بوده است رشد 220 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: در حال حاضر ٨٧ درصد بیمه شدگان اصلی در استان قم را آقایان و ١٣ درصد از قشر بانوان هستند.
وی با اشاره به اجرای بیمه کارگران ساختمانی در سه سال اخیر، تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده استان قم در حال حاضر را 17 هزار و 423 تن عنوان کرد و گفت: با اقدام های سازنده و نگاه حمایت مدارانه مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی، پرونده کارگران ساختمانی معرفی شده از مراجع ذیصلاح جهت بیمه شدن در حال تکمیل و پیگیری مجدّانه است و تا تمامی کارگران ساختمانی استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.
موسوی از طلاب و روحانیان، رزمندگان و بسیجیان، مداحان و شاعران، اعضای سازمان نظام پزشکی، خادمان مساجد و باربران به عنوان واجدان شرائط استفاده از بیمه توافقی نام برد و افزود: طلاب و روحانیون با 42 هزار و 100 تن بیمه شده اصلی و97 هزار و 250 تن بیمه شده تبعی بزرگترین گروه بیمه شدگان توافقی تامین اجتماعی در استان قم را تشکیل می دهند.
وی تعداد مستمری بگیران اصلی تامین اجتماعی قم را 39 هزار و 796 تن عنوان و تاکید کرد: بازنشستگان 50 درصد مستمری بگیران را در استان تشکیل می دهند و مستمری بگیران فوت ٤٥ درصد و مستمری ازکارافتادگی با پنج درصد به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند.
موسوی تصریح کرد: تعداد کل مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 79 در استان قم هفت هزار و 311 تن بوده است که نشان دهنده رشد 440 درصدی در یک دوره 15 ساله تا سال 95 است.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.