مسعود علیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در زمان حاضر پذیرش بیمه کارگران ساختمانی در همه استان های کشور به جز زنجان متوقف شده است، افزود: با پی گیری های انجام شده، با جذب سهمیه پنج هزار نفری دیگر در سال جاری، میزان سهمیه استان زنجان در پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی به رقم 20 هزار نفر رسید.
وی با بیان اینکه طی سال گذشته حدود هشت هزار کارگر ساختمانی در سطح استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند، ادامه داد: در زمان حاضر شمار بیمه شدگان در این بخش به حدود 19 هزار و 500 نفر رسیده است.
وی اظهار کرد: با همکاری انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان، طی پایش های مستمر انجام شده، بیمه سه هزار و 500 نفر از افرادی که به اسم کارگر ساختمانی تحت پوشش قرار گرفته بودند حذف شد و به جای آنان کارگران واقعی جایگزین شدند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی از سال 88 در زنجان آغاز شده است، گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری همه کارگران ساختمانی استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
علیاری یادآور شد: مشمولان قانون بیمه کارگران ساختمانی می توانند با ارائه مدارک لازم از جمله کارت مهارت فنی صنعت ساختمان، تاییدیه انجمن های صنفی کارگران ساختمانی مبنی بر اشتغال در حرفه صنعت ساختمان و تایید بازرسان سازمان بر اساس سهمیه اعلامی از سوی ستاد مرکز، نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان در زمان حاضر بیش از 175 هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان زنجان وجود دارد که بیش از 107 هزار نفر از این جمعیت، جزو بیمه شدگان اجباری و مابقی جزو بیمه شدگان توافقی، کمک دولت دار و حمایتی هستند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.