به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز سه شنبه در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش قم بر تشکیل ستادی برای تعیین نوع پارچه و دوخت لباس تاکید کرد و افزود: همه سازمان های ذیربط از جمله آموزش و پرورش و صنعت و معدن باید در این ستاد مشارکت داشته باشند و با همگرایی و هم افزایی نسبت به آنچه که وعده می دهند جدیت نمایند.
وی با بیان این که منفعت این کار باید عاید همه نهادها شود، افزود: آسیب ها و چالش های غیرمنطقی که درگذشته بوده بررسی و بر اساس آن، طرح قابل قبولی ارائه شود که برای این کار تا آغاز سال تحصیلی جدید حدود هفت ماه فرصت باقی مانده است.
وی گفت: جای خوشحالی است که واحدهای تولیدی قم سفارش هایی از سایر استان ها نیز دریافت می کنند و بر همین اساس می توان از ظرفیت این واحدها در قم نیز بهره گرفت.
استاندار قم از آموزش و پرورش به دلیل حمایت از فرزندان زندانیان تشکر کرد و انتخاب 11 تن از دانش آموزان استان در مرحله کشوری پرسش مهر را نیز تبریک گفت.
وی با اشاره به پویایی جلسه شورای آموزش و پرورش، گفت: جلسه هایی که انگیزه دار باشد و مباحث مختلفی در آن مطرح شود، به نتایج مثبت و تاثیرگذاری می رسد و چالش ها نیز برطرف می شود.

**فرماندار قم: یک ششم جمعیت قم در واحدهای خدماتی اشتغال دارند
فرماندار قم نیز دراین جلسه گفت: 200 هزار تن معادل یک ششم جمعیت شهر قم در واحدهای خدماتی و صنفی مشغول به کار هستند.
رضا سیار افزود: در شهرستان قم بیش از 40 هزار واحد خدماتی در عرصه خدماتی و صنفی فعال هستند. این تعداد واحد ظرفیت مناسبی برای تولید لباس فرم دانش آموزان است و می تواند برای استان سودآوری داشته باشد.
وی ادامه داد: بر همین اساس نیز باید کارگروهی کیفی تشکیل شود و از مرحله تولید پارچه تا توزیع لباس مدارس نظارت کند و این کارگروه به طور مستقیم با تولید کنندگان در ارتباط باشد و واسطه گری از میان برداشته شود.
سیار تاکید کرد: قم در تولید لباس مشکلی ندارد و ضرورتی نیست که لباس از خارج استان تهیه شود.
وی با بیان این که در شهر کهک قم نیز بیش از 50 کارگاه تولید لباس وجود دارد، گفت: هر کدام از این کارگاه ها بیش از 20 نیروی کار دارند، ولی 98 درصد از تولیدات آن ها به خارج از استان صادر می شود.
وی ادامه داد: این واحدها مجهز به بهترین قیچی های برش و چرخ های چند کاره هستند و دوختی با کیفیت بالا ارائه می دهند.
فرماندار قم خاطرنشان کرد: بخشی از پوشاک موجود در مجتمع پلاسکو نیز مربوط به این کارگاه ها بود که به امانت گذاشته شده بود.
ساختمان تجاری پلاسکو تهران روز پنجشنبه 30 دی ماه سال جاری بر اثر آتش سوزی فرو ریخت و 16 آتش نشان در این حادثه به شهادت رسیدند.

**مدیرکل آموزش و پرورش قم:سود تهیه 200 هزار لباس فرم مدارس باید عاید تولیدکنندگان داخل استان شود
مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه گفت: تهیه لباس فرم مدارس این استان درطول چهار ماه، 164 میلیارد ریال برای تولیدکنندگان گردش مالی دارد که این سود باید عاید تولیدکنندگان استانی شود.
حمید رضا شیخ الاسلام افزود: برای سال تحصیلی جدید به بیش از 200 هزار دست لباس فرم دانش آموزان نیاز است که می تواند رونق اقتصادی خوبی را در سطح استان برقرار کند.
حدود 230 هزار دانش آموز در یک هزار و 300 کد واحد آموزشی استان قم تحصیل می کنند.
وی اضافه کرد: سال های گذشته مشکلاتی از سوی خانواده ها مبنی بر بی کیفیتی پارچه، قیمت نامناسب، دوخت دستی و یا دیر آماده شدن لباس ها مطرح می شد که باعث نارضایتی مردم شده بود.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش در تلاش است با هماهنگی های لازم، این مشکلات را امسال حل کند و لباسی در خورشان دانش آموزان با پارچه های باکیفیت و دوخت صنعتی در اختیار خانواده ها قرار دهد.
شیخ الاسلام گفت: دانش آموزان در طول 9 ماه تحصیلی پنج تا 6 ساعت این لباس ها را بر تن دارند و بر همین اساس نوع پارچه و دوخت لباس ها باید مورد پسند مردم باشد.
وی افزود: سازمان های ذیربط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل بازرسی و تعزیرات حکومتی باید آموزش و پرورش را یاری دهند تا بتوانیم این طرح را با تشکیل کمیته ای ویژه به خوبی اجرا کنیم.
وی گفت: اوایل سال آینده باید با برپایی نمایشگاهی نسبت به نمایش انواع پارچه، دوخت و لباس اقدام شود تا لباس های فرم برای سال تحصیلی آینده بر اساس سلیقه و خواسته اولیا و مدیران مدارس تهیه شود.
شیخ الاسلام در ادامه به مسابقه پرسش مهر اشاره کرد و گفت: امسال از مجموع 230 هزار دانش آموز استان قم، 87 هزار و 285 تن معادل 40 درصد در این طرح شرکت کردند که در مقایسه با استان های دیگر آمار بسیار بالایی است.
هفدهمین پرسش مهر امسال همانند سال های گذشته، در آغاز سال تحصیلی 95-96 از سوی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری برای دانش آموزان و معلمان سراسر کشور مطرح شد.
وی افزود: از این تعداد 450 تن در سطح استان منتخب شدند که در صورت تامین اعتبار تقدیر می شوند.
وی اضافه کرد: 35 دانش آموز نیز به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد 11 تن به عنوان منتخب معرفی شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم درادامه با اشاره به توسعه، تعمیر و تجهیز کانون های فرهنگی و تربیتی، گفت: برای این مساله اعتباری در اختیار اردوگاه های فرهنگی و تربیتی قرار نگرفته است و برخی اردوگاه ها به سمت تعطیلی پیش می رود.
وی اضافه کرد: تلاش داریم با سازمان نوسازی مدارس به توافق برسیم و با استفاده از اعتبارات ملی نسبت به تعمیر و تجهیز اردوگاه ها اقدام کنیم.
وی با اشاره به بازدید از ندامتگاه لنگرود، گفت: بسیاری از زندانیان نگران تحصیل فرزندانشان بودند که به آنان قول دادیم مشکلات فرزندانشان را در درون مدارس مدیریت کنیم.
شیخ الاسلام افزود: 360 فرزند زندانی در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و سعی داریم در سال جدید با مشارکت خیران خدماتی از جمله لوازم التحریر و پوشاک برای این دانش آموزان تهیه کنیم.
توسعه و تعمیر و تجهیز اردوگاه ها و کانون های فرهنگی تربیتی، پرسش مهر ریاست جمهوری و تشکیل «ستاد لباس هماهنگ دانش آموزان» دستور کار این جلسه شورای آموزش و پرورش بود.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری *انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.