عطاء الله قاسمی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر یادگیری و مطالبه حقوق شهروندی، امید است این دوره های آموزشی گام مناسبی برای رساندن ما به شاخصه های حقوق شهروندی باشد تا مشکلات خود را در این زمینه برطرف کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به جایگاه حقوق شهروندی در آموزه های دینی، تاکید انبیا و اولیای الهی و متون دینی نسبت به جایگاه و حقوق انسان و تاکیدهایی که در اصول متعدد قانون اساسی بویژه در فصل سوم آمده، منشور حقوق شهروندی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
قاسمی گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در سال جاری با توجه به وعده ای که به مردم داده بود، منشور حقوق شهروندی را امضا و به دستگاه ها ابلاغ کرد و از انجا که یکی از وظایف دفتر اجتماعی استانداری نیز تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی می باشد، در این راستا اقدام هایی را انجام خواهیم داد.
رئیس جمهوری، دی ماه سال جاری منشور حقوق شهروندی با 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن را امضا و رونمایی کرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: هر سال بازرسانی از طریق امور اجتماعی استانداری به دستگاه های اجرایی اعزام می شوند و دستگاه ها را در زمینه رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و اقدام هایی که نهادهای اجرایی در مورد تسهیل و تصریح در فرایند خدمت رسانی به مردم و جلب رضایت آنان دارند مورد ارزیابی قرار می دهند.
قاسمی خاطرنشان کرد: ستاد صیانت در صورت مشاهده تخلف، با متخلفان برخورد می کند، بر اساس همین رسالت ها، نخستین دوره آموزشی آشنایی با حقوق شهروندی ویژه مدیران کل استان و دبیران ستاد صیانت با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید رهایی از استادان حوزه و دانشگاه برگزار می شود.
وی گفت: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها، بزرگترین فلسفه تشکیل دولت، حاکمیت سیاسی و تشکیل ساختارهای اجرایی آن است و کارکنان دولت در این زمینه نسبت به قشرهای دیگر تکلیف مضائف دارند.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.