به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: امروز مسلمانان وظیفه دارند با حفظ وحدت و برادری، در برابر دشمن صهیونیستی مقاومت کنند و بدانند شجاعت و ایستادگی در برابر مستکبران رمز پیروزی است.
وی در ادامه به برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در ایران اشاره کرد و گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب و بیانیه این کنفرانس در حمایت از قدس شریف باید سرلوحه کار همه کشورهای اسلامی قرار گیرد و ما نمازگزارن جمعه قم نیز امروز در این مکان مقدس حمایت همه جانبه خود را از مردم فلسطین اعلام می کنیم.
ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور مقامات و شخصیت های دینی و سیاسی بیش از 80 کشور جهان اسلام، سوم و چهارم اسفندماه جاری در سالن اجلاس سران شهر تهران برگزار شد.
آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره لزوم توجه به مساله تربیت در جامعه، گفت: ارتقا و اعتلای اخلاق دانش آموزان بر اساس آموزه های اسلامی باید در سرلوحه برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد و در این مسیر حوزه علمیه و دانشگاه وظیفه دارند به نهادهای آموزشی کمک کنند.
وی بیان کرد: در قوانین و اسناد آموزش و پرورش به مساله تربیت به خوبی توجه شده است اما این برنامه ها برای عملیاتی شدن در زمینه های مختلف احتیاج به اقدام های جدی تر دارد.
وی ادامه داد: در مورد پذیرش سند آموزشی 2030 سازمان یونسکو توسط آموزش و پرورش اعتراض هایی وجود داشت که وزیر آموزش و پرورش با حضور در شورای عالی انقلاب فرهنگی به بسیاری از آن ها پاسخ داد و قرار است موضوع به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد.
مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: ایران اسلامی بر اساس اصول و ارزش هایی که به آن پایبند است نمی تواند هر آنچه بیگانگان در قالب سندهای بین المللی تنظیم می کنند را امضا کند و لازم است در این گونه موضوع ها توجه لازم صورت گیرد.
وی در ادامه از خدمات قوای سه گانه برای خدمت رسانی به مردم تشکر کرد و افزود: در پایان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، باید نسبت به مبارزه با فساد، مساله حقوق های نجومی و ارتقای وضعیت معیشت مردم، اهتمام بیشتری مشاهده شود، چراکه حل مشکل های گسترده مردم و به خصوص جوانان احتیاج به همت بلند تری دارد.
وی همچنین با تشکر از اقدام استانداری قم برای اجرای طرح میز رقابت در خدمت، بیان کرد: در این طرح مردم می توانند مشکل های خود را بی واسطه با مسئولان بخش های مختلف استان در میان گذارند، اما انتظار این است که رسیدگی مدیران و مسئولان استان قم به مشکل های مردم بیش از پیش گسترش یابد.
طرح میز رقابت در خدمت از نیمه دوم سال جاری با هدف ارتباط مستقیم مسئولان دستگاه های اجرایی استان با مردم برگزار می شود؛ در این طرح هر هفته مسئولان یکی از دستگاه های اجرایی استان قبل از آغاز آیین نماز جمعه در مصلای قدس شهر قم حاضر می شوند و به سوال ها و مشکل های شهروندان رسیدگی می کنند.
آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل ریزگرد ها در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: حل این مساله باید در اولویت برنامه های مسئولان کشور قرار گیرد تا مردم این منطقه بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.
استان خوزستان به دلیل خشکسالی های اخیر و نیز کاهش منابع آبی چند سال است که با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می کند، هر چند بیش از 60 درصد کانون ریزگردها در کشورهای عراق و عربستان قرار دارد.
استان خوزستان دارای یک میلیون هکتار بیابان و کانون ریزگرد است که از این میزان 350 هزار هکتار آن فعال بوده و همین امر در فصول مختلف سال مشکلاتی را برای زندگی روزمره مردم به وجود می آورد.
امام جمعه موقت قم همچنین با تسلیت ایام فاطمیه گفت: ارتباط میان حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) در زندگی، بهترین الگو برای داشتن خانواده ای سعادتمند است.
آیت الله اعرافی در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه قم، در حمایت از انتفاضه فلسطین و جبهه مقاومت، سخنانی را به زبان عربی ایراد کرد.
شماری از شرکت کنندگان کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از علمای برجسته و مسئولان دستگاه های اجرایی استان در آیین نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم حضور داشتند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.