به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی عصر پنجشنبه در همایش «کانون وکلای استان قم و تحلیف برخی از کارآموزان دوره وکالت» در سالن اجتماعات شهرداری قم افزود: قوای سه گانه باید از استقلال وکلا حمایت کنند و لایحه ای که تحت عنوان «لایجه جامع وکالت» در مجلس مطرح می باشد بنده به عنوان نماینده شما(وکلا)، در آن ورود خواهم کرد و پیگیر آن هستم.
وی در عین حال گفت: متاسفانه این لایحه جامعیت کامل را ندارد و باید نقایص آن در مجلس برطرف شود.
وی خطاب به اعضای کانون وکلای استان قم ادامه داد: استقلال وکلا که شما دنبال آن هستید به آن معنا نیست که وکیل هرگونه که خود بخواهد عمل کند، بلکه به این معناست که مجموعه وکلا باید در درون خود نظم و قانونی داشته باشند تا کار را به نحو مطلوب پیش ببرند.
امیرآبادی اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم در بحث وکالت سلسه مراتبی را ایجاد کنیم، آنچه امروز در موضوع وکالت وجود دارد سلسله مراتب نیست به عنوان نمونه کسی که امسال وکیل می شود با کسی که 20 سال سابقه وکالت دارد تفاوتی ندارد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با جرائم پیشرفته امروز مساله وکالت نیز حساس تر می شود و این مسائل را باید در قانون مجلس شورای اسلامی نیز مشخص کنیم.
امیرآبادی بیان داشت: باید در لایحه جامع وکالت مشخص شود که قضات بعد از بازنشستگی، وکیل نشوند، از سوی دیگر افراد وکیل بعد از 30 سال باید بازنشسته شوند و به عنوان مشاوران عالی به سمت مشاوره دادن و هدایت جوانان فعالیت کنند.
وی ادامه داد: صندوق مربوط به وکلا نیز از شفافیت خوبی برخوردار نیست و این موضوع باید در مجلس بررسی شود و در مسیر درست خود قرار گیرد تا هم شفافیت پیدا کند و هم در دوره بازنشستگی رقم خوبی برای وکلا در نظر گرفته شود.
امیرآبادی خاطرنشان کرد: این صندوق وضعیت خوبی ندارد و اگر اینگونه پیش برود ما تحقیق و تفحصی از آن خواهیم کرد و کسانی که مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند که چرا نباید صندوق را به جایی برسانند که وکلا دنبال بازنشستگی بروند.
وی گفت: وکلا ما را در تدوین و کامل کردن لایحه جامع وکالت همراهی کنند.
550 وکیل پایه یک در استان قم فعال هستند و 93 تن نیز به عنوان کارآموز به زودی وارد عرصه وکالت خواهند شد.
در این همایش برخی از کارآموزان وکالت که مراحل آزمون و دوره های مختلف را پشت سرگذاشته مراسم تحلیف خود را بجای آوردند و برای ورود به امر وکالت و انجام رسالت خود طبق قانون اساسی و تلاش برای احقاق حق، قسم یاد کردند.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.