به گزارش ایرنا، حسین سعیدی عصر پنجشنبه در همایش «کانون وکلای استان قم و تحلیف برخی از کارآموزان دوره وکالت» در سالن اجتماعات شهرداری قم افزود: بهترین پاداش یک وکیل، نشاندن لبخند رضایت بر لبنان انسان ها، احقاق حق و رفع مشکلی از مردم و جامعه می باشد.
وی با اشاره به هفتم اسفندماه سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل مدافع، ادامه داد: روزی که کانون وکلا به عنوان موسسه مستقل و شخصیت حقوقی شناخته شده، آن روز وکیل از سیطره و دخالت قوای دیگر نیز رها شده است.
وی اضافه کرد: استقلال کانون وکلا تامین کننده نظام عدالت در کشور، اعتلای نظام قضایی در عرصه های مختلف و عزت جمهوری اسلامی است.
هفتم اسفندماه سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری می باشد. کانون وکلای دادگستری استان قم، در شهریور ماه 1385 تشکیل شد.
سعیدی گفت: وکلا به عنوان کسانی که پروش یافتگان مکتب حضرت علی(ع) هستند در سال ده ها هزاران مشاوره رایگان به مردم ارائه می دهند و مشارکت جدی با سازمان‌ها و نهادهای عام‌المنفعه مانند بهزیستی و کمیته امداد دارند.
وی اظهار داشت: وکالت یک شغل نیست بلکه فضیلت است و وکیل رسالت اصلی خود را احقاق حق می داند، اکنون که وکلا توانایی علمی چنین رسالت سترگی را دارند باید بر کسب فضائل اخلاقی و آراستگی دینی در خود بیشتر تلاش کنند.
سعیدی افزود: تنها مدرک کارشناسی حقوق، انسان را وکیل نمی کند بلکه وکالت شامل فرآیندها و ویژگی هایی مانند اخلاق، انصاف، عدالت و غیره است، کانون های وکلا، مراکز ایجاد اشتغال نیستند بلکه مراکز تعلیم وکیل می باشند.
وی گفت: ساختمان کانون وکلای استان قم به زودی در هشت طبقه افتتاح خواهد شد و از شورای شهر، شهردار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم خیابانی که این ساختمان در آن قرار دارد به نام خیابان وکیل نامگذاری شود.
سعیدی خطاب به وکلا خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات اعضای هیات مدیره کانون وکلا، همه با حضور خود در انتخابات، افراد دلسوز را انتخاب کنند.
عضو هیات‌مدیره کانون وکلای استان قم نیز در این همایش با بیان این که کانون وکلای استان قم تاکنون یک هزار پروانه وکالت صادر کرده است، گفت: هم اکنون 550 وکیل پایه ‌یک و 93 کارآموز نیز در حال ورود به این عرصه می باشند.
محسن قمی اظهار داشت: متاسفانه گاهی هجمه‌های سنگینی متوجه کانون وکلا می‌شود و برخی با شعارهای مختلف قصد دارند با برداشتن ظرفیت پذیرش آزمون وکالت، راه را برای همه باز کنند.
در این همایش برخی از کارآموزان وکالت که مراحل آزمون و دوره های مختلف را پشت سرگذاشته مراسم تحلیف خود را بجای آوردند و برای ورود به امر وکالت و انجام رسالت خود طبق قانون اساسی و تلاش برای احقاق حق، قسم یاد کردند. تجلیل از برخی پیشکسوتان عرصه وکالت از دیگر برنامه های این همایش بود.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.