علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات در قالب وام های قرض الحسنه خود اشتغالی و مشاغل خانگی از محل اعتبارات بند ب تبصره 16قانون بودجه سال جاری برای مددجویان تحت پوشش در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری به تعداد 68 نفر از طریق بانک های عامل سطح استان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد:همچنین وام هایی سال جاری از طریق مانده قرض الحسنه سال گذشته به 26 تن از مددجویان استان در سال جاری پرداخت شد.
وارثی ادامه داد: علاوه بر ارایه این تسهیلات، پرداخت مشوق بیمه سهم خویش فرمایی و کارفرمایی به صورت مستقل و بدون دریافت تسهیلات و بلاعوض به 83 نفر در سال جاری و 396 نفر تثبیتی از سال های گذشته تاکنون تا حدودی امکان اشتغال مددجویان بهزیستی قزوین را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه این مبلغ تا پایان سال متغیر و قابل افزایش است،گفت: تعهد تسهیلگری اشتغال در سال جاری 607 نفر است که تاکنون برای 274 نفر اجرا شده است.
مدیرکل بهزیستی قزوین با بیان اینکه اشتغال و توانمندسازی گروه های تحت پوشش از برنامه های مهم این سازمان به شمار می رود،افزود: زنان سرپرست خانوار، معلولان و افراد بهبود یافته از اعتیاد افرادی هستند که از خدمات بهزیستی در حوزه اشتغال بهره مند می شوند.
حدود 23 هزار مددجو از خدمات و امکانات توانبخشی بهزیستی استان قزوین استفاده می کنند که 60 درصد آنها مرد و 40درصد زن هستند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.