به گزارش ایرنا، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: نخستین خانه کوچک معلولان ذهنی استان با رویکرد کوچک سازی مراکز شبانه روزی و به منظور ایجاد محیطی مشابه خانه، برای معلولان ذهنی دختر تاسیس شده است.
راحله جاتن ادامه داد: در این مرکز تعداد محدودی از معلولان ذهنی ساکن شده و ضمن زندگی مستقل در کنار یکدیگر، امکان مهارت آموزی، سواد آموزی، خدمات درمانی و توانبخشی خارج از خانه برای آنها ایجاد می شود.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: با ایجاد این گونه مراکز که در آینده نیز توسعه می یابند حس مسئولیت پذیری، استقلال و برابری با سایر افراد جامعه در بین معلولان ذهنی ایجاد و کمک زیادی نیز به اجتماعی شدن آنها خواهد کرد.
به گفته جاتن، با ایجاد این خانه، ماهانه به ازای نگاهداری هر فرد از سوی بهزیستی حدود هشت میلیون ریال به مرکز، یارانه پرداخت می شود.
این مسئول در ادامه به تعداد مراکز توانبخشی استان قزوین اشاره کرد و گفت: هم اکنون 19مرکز شبانه روزی شامل هشت مرکز معلولان ذهنی، یک مرکز معلولان جسمی حرکتی، چهار مرکز نگاهداری بیماران روانی مزمن، 6 مرکز نگاهداری سالمندان، پنج مرکز ویزیت در منزل و 2مرکز مراقبین در استان مشغول به فعالیت هستند.
معاون اداره کل بهزیستی قزوین همچنین از فعالیت 80 مراقب غیر رسمی در مناطق محروم خبر داد و افزود: در مراکز شبانه روزی استان نیز هم اکنون حدود 59 نفر هستند که مشمول دریافت یارانه نبوده و باید هزینه های آنها را تامین کنیم.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.