حسین نحوی نژاد روز پنجشنبه در حاشیه شورای ادرای خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: هر ماه 550 میلیارد ریال یارانه به منظور نگهداری و آموزش به مراکز معلولان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور نتوانسته است همگام با نرخ تورم و قیمت تمام شده به مراکز نگهداری از معلولان یارانه پرداخت کند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور توضیح داد: پرداخت نشدن و یا تاخیر در پرداخت هزینه آموزش و نگهداری معلولان توسط خانواده ها به مراکز از مشکلات است.
نحوی نژاد افزود: سهمیه خانواده ها به صورت یارانه پرداخت می شود چرا که 90 درصد از خانواده های دارای معلول در پرداخت هزینه ها ناتوان هستند.
وی افزود: گاهی این مراکز به دلیل تامین نشدن منابع آموزشی و نگهداری مجبور به کاهش کیفیت خدمات یا تعطیلی می شوند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پرداخت نشدن یارانه دولتی این مراکز در زمان معین، اظهار داشت: تخصیص ندادن به موقع یارانه ازطرف سازمان برنامه و بودجه و خزانه مشکل دیگر مراکز نگهداری است.
نحوی نژاد یادآور شد: یارانه مراکز نگهداری پارسال به دلیل تخصیص ندادن خزانه با سه ماه تاخیر پرداخت شد که برای حل این مشکل رسانه ها کمک زیادی کردند.
وی افزود: اعتبارات یارانه سه ماه اول امسال نیز به استان ها پرداخت شده و یارانه تیرماه نیز به نیمی از استان ها ارائه شده است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور پیش بینی می شود این سازمان در پایان سال برای پرداخت یارانه مراکز نگهداری از معلولان با مشکل مواجه شود اما، به دلیل اهمیت این مراکز تلاش می شودکه دغدغه بخش مذکور رفع شود.
120 هزار نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن از خدمات مراکز غیر دولتی استفاده می کنند که 40 هزار نفر از آن ها در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.