به گزارش ایرنا علی عرب نژاد چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی افزود: این اداره کل با پرداخت یارانه سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی 167 نفر از معلولان و مددجویان زیرپوشش به مبلغ سه میلیارد ریال، نسبت به تسهیل اشتغال جامعه هدف اقدام می کند.
وی اظهار داشت: پرداخت جبران کارآیی معلولان به کار گرفته شده توسط کارفرمایان از دیگر فعالیت های حمایتی اشتغال است که در این زمینه 44 معلول با صرف اعتبار 830 میلیون ریال مورد حمایت قرار گرفتند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از سال 96 اجرای طرح خدمات مالی خرد به تعداد 150 گروه در روستاهای چهار شهرستان محروم استان آغاز شده که امید است زمینه اشتغال 750 نفر با اجرای این طرح محقق شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 58 هزار و 297 نفر از جمعیت استان زیرپوشش خدمات مستمر و غیر مستمر اداره کل بهزیستی هستند که از این تعداد 40 هزار و 18 نفر معلولان و خانواده های آنان را تشکیل داده و 18 هزار و 279 نفر خانوار افراد بی سرپرست و بدسرپرست هستند.
عرب نژاد گفت: علاوه بر پرداخت مستمری، خدماتی از قبیل کمک هزینه درمان، خدمات بیمه ای، مسکن، جهیزیه، تحصیل، اشتغال و سایر خدمات نیز به جامعه هدف ارایه می شود.
وی با بیان اینکه 6 هزار و 989 خانوار مستمری بگیر تحت حمایت این اداره کل ماهانه چهار میلیارد ریال مستمری دریافت می کنند افزود: براساس بعد خانوار ماهانه یک میلیون و 480 هزار ریال برای خانوارهای تک نفره و تا حداکثر چهار میلیون و 650 هزار ریال به خانواده های پنج نفره و بالاتر پرداخت می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 19 مرکز ثابت و شعب شهری، 93 کارگاه ثابت و 92 کارگاه سیار با قابلیت آموزش 510 حرفه آموزشی در بخش دولتی استان فعال است.
حسین خوش آیند بیان کرد: همچنین در بخش خصوصی 162 آموزشگاه با قابلیت ارایه 137 حرفه آموزشی در استان فعال است.
وی افزود: امسال یک میلیون و 50 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در مراکز آزاد و 43 هزار و 158 نفر ساعت در بخش دولتی استان ارایه شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی گفت: طرح پژوهشی تدوین سند مهارت استان با رویکرد بازاریابی آموزش های فنی و حرفه ای محور امسال با همکاری دانشگاه بیرجند در استان تهیه می شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.