حسن سروری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تسهیلات اشغالزایی زنان بافت های فرسوده و ناکارمد شهری در شهرهای فردوس، نهبندان، خوسف، بشرویه، قاین، سرایان و بیرجند پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: 30 درصد منابع تسهیلات اشتغال خانگی براساس دستور العمل باید در اختیار بافت های فرسوده قرار گیرد.
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: رقم تسهیلات اشتغالزای ویژه بافت های فرسوده 6 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی از سازماندهی جویندگان کار و زنان در قالب شرکت های تعاونی خبر داد و افزود: همچنین امسال بسته جامع توانمندسازی زنان محلات بافت های فرسوده با همکاری دفتر امور بانوان فنی و حرفه ای، بهزیستی و کمیته امداد تدوین می شود.
سروری یادآور شد: مهمترین ابزار برای استقرار ساکنان نواحی و محلات فرسوده شهری، توانمندسازی منابع انسانی ساکن در بافت های فرسوده است.
وی برگزاری دوره های آموزشی در محلات و مهارت آموزی ساکنین را اصل مهم توانمندسازی و ظرفیت سازی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری دانست.
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: مهمترین مشکل ساکنین بافت های فرسوده مشکلات اقتصادی و اجتماعی است لذا ایجاد اشتغال بعد از توانمندسازی ساکنان از مهمترین رویکردهای توسعه پایدار شهری محسوب می شود.
وی تاکید کرد: توجه صرف به توسعه کالبدی بافت های فرسوده بدون توجه به نیازهای اجتماعی و اقتصادی منجر به توسعه پایدار نخواهد شد.
یکهزار و 830 هکتار بافت فرسوده مصوب در خراسان جنوبی شناسایی شده که بیشتر در شهرهای بیرجند، قاین، سرایان، بشرویه، خوسف و نهبندان است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.