به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد ستاری روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: با جذب این میزان اعتبار بسیاری از تجهیزات کمک توانبخشی از جمله سمعک ، تشک مواج ، ویلچر و سایر لوازم مورد نیاز خریداری شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون به میزان کافی تجهیزات توانبخشی معلولان در استان اردبیل وجود دارد که بر اساس اولویت بندی و نیازسنجی به افراد واجد شرایط واگذار می شود.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به اقدامات انجام گرفته در راستای اشتغالزایی معلولان اشاره کرد و از اعطای تسهیلات اشتغالزایی به میزان 200میلیون ریال به صورت قرض الحسنه خبرداد.
وی گفت: 127 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای معلولان استان مصوب شده که تاکنون برای 100 میلیارد ریال آن معرفی های لازم به بانک ها صورت گرفته است.
ستاری با بیان اینکه تا کنون معلولان استان 30 میلیارد ریال از این تسهیلات را دریافت کرده اند ، افزود: علت پرداخت نشدن مابقی تسهیلات مشخص شده نبود نقدینگی در بانک ها می باشد.
وی به حمایت های انجام گرفته از معلولان در راستای اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در صورت اشتغال و بیمه معلولان در واحدهای تولیدی بخش خصوصی به مدت پنج سال ، 23 درصد از حق بیمه سال های بعدی توسط بهزیستی پرداخت می شود.
وی ادامه داد : در صورتیکه معلولان نیز به صورت خویش فرما بیمه شده و پنج سال از سابقه آنان گذشته باشد ، سازمان بهزیستی همان پرداخت 23 درصدی حق بیمه وی را اجرایی می کند.
ستاری سهمیه اشتغالزایی برای معلولان توسط بهزیستی استان را در سال گذشته 640 نفر عنوان کرد و از ایجاد اشتغالزایی برای 669 نفر در سال گذشته خبر داد.
وی افزود: در سالجاری نیز سهمیه مشخص شده برای اشتغالزایی معلولان 670 نفر است که تلاش می شود بیشتر از این تعداد محقق شود.
19 هزار نفر فرد دارای معلولیت در استان اردبیل ثبت شده که پنج هزار و 800 نفر دارای معولیت ذهنی ، پنج هزار و 600 نفر دارای معلولیت جسمی ، حرکتی ،یک هزارو 800 نفر دارای معلولیت بینایی ، یک هزار و 700 نفر دارای معلولیت شنوایی و یک هزار و 200 نفر دارای معلولیت روانی هستند.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.