به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی قابل در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قزوین افزود: مردم معتقدند دستگاه قضا باید با محتکران نیز که در این موقعیت به فکر سودجویی و منفعت طلبی هستند به عنوان مفسد اقتصادی برخورد نماید.
وی اظهار داشت: یکی از دیگر درخواست های مردم استفاده دولت از نیروهای جوان، پرتوان تر و متخصص تر است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
حجت الاسلام قابل اضافه کرد: تکیه بر توان داخلی که همان اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است از دیگر درخواست مردم است که دولت باید به آنها به شکل جدی تری توجه کند.
امام جمعه موقت قزوین افزود: در این موقعیت در مجلس شورای اسلامی طرح سوال از ریاست جمهوری مطرح شده که موضوع تلخی است و کسی از آن خوشحال نمی شود اما باید دید چه فرایندی در ایجاد موضوع طی شده است.
حجت الاسلام قابل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان داخلی اعم از اجرایی، قضائی و مقننه باید بدانند مردم در خصوص معیشت خود مشکل دارند و بیکاری نفس آنان را تنگ کرده و تورم و بی ثباتی در قیمت ها بر شهروندان فشار وارد می کند.
وی اظهار داشت: ریاست قوه مقننه قول دادند با مفسدان ارزی و کسانی که 38 هزار سکه برای بهم زدن وضع بازار به سود خود خریداری کردند برخورد کنند اما باید پرسید چرا با این افراد برخورد قاطع و صریح نمی شود تا دل مردم شاد شود؟
امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر اینکه مسئولان باید به اولویت های کشور بپردازند،گفت: متاسفانه در این موقعیت در مجلس شورای اسلامی طرح تاسیس وزارت حفظ میراث فرهنگی مطرح می شود که باید پرسید آیا این اولویت کشور است؟
حجت الاسلام قابل ادامه داد: در این موقعیت نمایندگان مجلس به فکر اجرای طرحی هستند که 40 درصد مجلس آینده از زنان باشند در حالی که کسی جلوی آنها را نگرفته است و هرکس چه زن و چه مرد شایسته باشد، رای می آورد.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رییس جمهوری آمریکا که چندی پیش اعلام کرده بود آماده مذاکره بی قید و شرط با ایران است،افزود: در مذاکرات خود با این کشور که آخرین مورد آن برجام بود شاهد بوده ایم که آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند.
حجت الاسلام قابل گفت: ترامپ در 558 روز مسئولیت خود در کسوت رییس جمهوری ایالت متحده، چهار هزار و 229 مورد یعنی به طور میانگین هر روز هفت دروغ گفته است و باید پرسید به چنین فردی می توان اعتماد کرد؟
امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه باید بیش از پیش مراقب توطئه های دشمن باشیم،اظهار داشت: مقام معظم رهبری 2 ماه و نیم قبل فرمودند دشمن اهداف کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدتی را از قبیل برهم زدن امنیت کشور،ایجاد آشوب در شهرها و مرزها، فشارهای اقتصادی و ایجاد ناامیدی را در مردم دنبال می کند که باید هوشیارانه در مقابل آنها عمل کرد.
حجت الاسلام قابل افزود: دشمن در بلند مدت به فکر از میان بردن نظام اسلامی و تغییر رفتار و ارزش ها و مبانی اسلامی در مردم است تا کشور ما یک ایران آمریکایی شود.
امام جمعه موقت قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز درگذشت بزرگانی چون مرحوم شیخ کریم حائری ، کاشف الغطا و شیخ فضل الله نوری،افزود: این شیخ به توطئه اجانب و با نقشه انگلیس خبیث اعدام شد، همان کشورهایی که هنوز هم در پی توطئه علیه ما هستند.
وی همچنین با اشاره به سالروز تنفیذ حکم ریاست جمهوری شهید رجایی توسط امام راحل،افزود: شهید رجایی طی دوماه ریاست جمهوری خود الگویی برای دولتمردان شد ولی منافقان کوردل اجازه ندادند حکومت اسلامی ما از یک انسان عاقل و متعهد بیشتر بهره ببرد.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،افزود: این شورا در سال 59 با دستور امام به منظور جمع آوری نقطه نظرات و به شور نشستن و بزرگ داشتن مراسم ها تشکیل شد و بعد از مرحوم شهید حقانی تاکنون توسط آیت الله جنتی هدایت می شود.
وی با اشاره به اهمیت کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،افزود: از خصایص این شورا موقعیت شناسی و زمان شناسی است و به فرموده مقام معظم رهبری اگر این شورا را نداشتیم در بسیاری از مواقع به مشکل برمی خوردیم.
حجت الاسلام قابل همچنین با اشاره به ایام برگزاری مناسک معنوی حج،افزود: براساس فرموده خداوند برای رسیدن به حقیقت باید از درهای آن که اسلام،دین و پیامبر گرامی اسلام هستند ورود کنیم و مراسم معنوی حج نیز یکی از راه های رسیدن به حقیقت و درک معارف الهی است.
امام جمعه موقت قزوین در پایان سخنان خود با بیان اینکه دشمن تلاش می کند فرزندان ما را از معارف اسلامی بیگانه و دور کند،خاطرنشان کرد: باید از تعطیلات تابستان به شکل احسن برای آشنا کردن دانش آموزان و فرزندان جامعه با مساجد و معارف الهی استفاده کرد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.