مهدی زندیه وکیلی شامگاه پنجشنبه در نخستین همایش خمین، شهر ایده آل و آیین گرامیداشت روز شهرداری در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری بیت تاریخی امام راحل افزود: برای دستیابی به شهر ایده آل، نباید فقط به اقدامات سخت افزاری تکیه کرد چرا که اقدامات شهری باید با تعاملات اجتماعی همراه باشد.
وی اظهارکرد: شهروند محوری و رعایت حقوق شهروندی به عنوان مولفه های توسعه شهری، بایستی مورد توجه قرار گیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی پاکی آب و هوا، صوت و سیمای شهری و رفتارهای شهروندی مطلوب را در تحقق شهر ایده آل، بسیار تاثیرگذار بیان کرد.
زندیه وکیلی تصریح کرد:خمین بهترین الگو همچون امام خمینی (ره) را به جهان هستی معرفی کرده است و می تواند در بعد شهری نیز الگو باشد که برای تحقق این مهم باید به نرم افزارهای توسعه، مانند آموزش و تعامل با شهروندان، عناصر تاریخی و فرهنگی شهر، توجه بیشتری شود.
وی، میدان نقش امام (ره) را از طرح های اولویت دار خمین در مبلمان شهری عنوان کرد و گفت: انتظار می رود این طرح، به نتیجه برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: صنعتی شدن با معضلاتی همچون آلودگی محیط زیست روبرو است و در نظرگرفتن مباحث زیست محیطی در توسعه هر صنعتی، تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: خمین در ایجاد شهر بدون مانع برای معلولان و جانبازان در استان پیشگام است و اقدامات مطلوبی در زمینه مناسب سازی معابر انجام شده است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: عشق به مردم، ایمان به خدا و رفتارهای عدالت محور از ویژگی های شهردار کوشا است.
محمد ابراهیم رضایی افزود: رعایت حقوق شهروندی در مناطق حاشیه ای، از مولفه های توسعه یافتگی است.
وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت علمی نخبگان در طرح جامع شهری، تولید ثروت را به دنبال دارد.
رضایی با اشاره به سرگردانی لایحه مدیریت شهری در مجلس و دولت ادامه داد: مدیریت شهری گاهی ازهم گسیختگی دارد و تعریف و اصلاح قوانین، می تواند مشکلات شهرداری را رفع کند.
شهردار خمین نیز در این آیین گفت: همه به امام خمینی (ره) مدیون هستند و تلاش برای توسعه زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی ادای دین به امام راحل است.
ابوالفضل مرتضیان ادامه داد: خمین زمینه رشد و ترقی دارد و همکاری مردم و مسئولان لازمه توسعه یافتگی این شهر است.
شهردار خمین گفت: ساخت مبلمان شهری مطلوب همراه با سبک ایرانی اسلامی باید در حوزه مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر خمین نیز در این همایش گفت: طرح توسعه خمین در سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان در سال 78 با هدف ایجاد اشتغال، رونق گردشگری، توسعه راه ها و اختصاص 10 درصد مازاد درآمد استان مرکزی به زادگاه امام راحل تدوین شد.
محمد تقی عظیمی تصریح کرد: باید زمینه جذب و استقرار سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی فراهم شود.
رئیس شورای اسلامی شهر خمین گفت: بیکاری و اشتغال های موقت جوانان، خشکسالی و مشکلات زیست محیطی، تنگناهایی را در این شهرستان ایجاد کرده است.
عظیمی افزود: جوانان زادگاه معمار کبیر انقلاب در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که استعداد مدیریت در زمان بحران را دارند و امروز نیز با اعتماد به توانایی و داشته های خود می توانند اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری را محقق کنند.
25 اسفند روز شهادت شهید مهدی باکری به نام روز شهردار نامگذاری شده است.
شهرستان خمین دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 70 هزار نفر آن در شهر ساکن هستند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.