به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین اظهار داشت: باید همواره مقابل زورگویان و مستکبران ایستادگی کرده و مقابل آنان تسلیم نشویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق فرموده خداوند دست ظالمان در یمن، سوریه و عراق که خون مردم را ظالمانه به زمین ریخته اند قطع خواهد شد آنچنان که در ایران دست آنها قطع شد.
امام جمعه قزوین با اشاره به سرنگونی هواپیمای مسافربری کشورمان در مسیر بندرعباس-دبی توسط آمریکا،ادامه داد: این ظالمان همواره به جنگ و خونریزی مشغول هستند و به هواپیمای مسافربری که مسافران آن برای درآمد و شغل در حال مسافر بودند رحم نکردند و مقابل آنها طبق فرموده قرآن باید برخورد جدی داشت.
آیت الله عابدینی اضافه کرد: قرآن می گوید اگر شما در برابر ظالمان محکم و مقاوم باشید آنها در برابر شما موفق نخواهند بود و در تاریخ انقلاب و اسلام همواره شاهد این موضوع بوده ایم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین ادامه داد: مقاومت 33 و هشت روزه لبنان موجب شد رژیم صهیونیستی و حامیان آنها به التماس اقتاده و این تحقق فرموده قرآن است.
وی با بیان اینکه مقاومت مسلمانان برابر ظالمان موجب پیروزی آنان می شود، ادامه داد: مردم یمن در برابر عربستان و آمریکای تا دندان مسلح و هم پیمانان خبیث آنها در همین روزه ها ایستادگی کردند و آنها را به ذلت کشیدند.
آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: باید مقابل کسانی که قصد تعدی به سرزمین و مملکت مسلمانان را دارند ایستادگی کرد چون پیروزی و نصرت در نهایت از آن صبرکنندگان و مقاومت کنندگان است.
وی افزود: ظلم،گناه و تبعیض انسانها را از خداوند و آرمان های الهی دور می سازد ولی وحدت ، دوستی،مردم داری و خدمت به اقشار مختلف لطف خدا و روزی مردم را افزایش می دهد.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه باید مدیران با جدیت بیشتری در خدمت مردم باشند،گفت: اگر ناچار شویم مدیران نالایق را با پرونده هایشان به مردم معرفی می کنیم تا مردم آنان را بشناسند.
وی، تبعیت از ولایت فقیه و همسویی با ارزش ها را لازمه مدیریت در نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: با حامیان فتنه و کسانی که همسویی با مقام معظم رهبری و نظام اسلامی و قرآن ندارند نمی توان مشکلات مردم را رفع کرد.
نماینده ولی فقیه ادامه داد:در چهلمین سال پیروزی انقلاب نیاز بیشتری داریم که به شعار انقلاب باز گردیم و خود و مسئولان را رصد کنیم که کاخ نشین بوده و یا کوخ نشین هستیم.
وی همچنین گفت: باید در همه زمینه ها شعارهای امام راحل که برگرفته از قرآن و دین اسلام هستند را بررسی کرده و به آنها بازگردیم.
آیت الله عابدینی در ادامه با بیان اینکه محال است آمریکا یک قدم به نفع ما بردارد،افزود: رییس جمهوری در سخنرانی اخیر خود موضع گیریهای خوبی علیه آمریکا و اروپا داشتند که ما از آن حمایت می کنیم.
آیت الله عابدینی با تاکید بر اینکه باید همواره مدیران لایق و کارآمد در راس کارها باشند،افزود: اگر کسی توان مدیریت ندارد می توان آن را در سمت دیگری به کار گرفت ولی اگر مدیر توانمندی با یک فرد ناتوان جا به جا شود باید طبق فرموده قرآن از جابه جایی وی توبه کرد.
وی افزود: اگر مدیری انگیزه خدمت ندارد و یک مرده متحرک است و از حضور وی در جایگاهش نه شغلی ایجاد می شود و نه چرخه صنعت به گردش در می آید چه کسی باید پاسخ بدهد؟
آیت الله عابدینی گفت: مبادا کسانی به خاطر پاکدستی مجازات و برکنار شوند و کسانی به دلیل همدستی با متخلفان و سکوت در برابر تخلف تشویق شده و مورد حمایت قرار گیرند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: مشکلات معیشت، گرانی و بیکاری جامعه به این موارد باز می گردد و همه دست دشمن که هیچ غلطی نمی تواند بکند نیست.
وی گفت: در این مملکت یک شیطان اقتصادی 2 تن سکه طلا خریده و احتکار می کند تا نبض جامعه را به دست گرفته و معیشت و اقتصاد مردم را تعیین کند.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: برخی مدیران جامعه باید اینجا به داد مردم برسند و اگر چشم آنها نمی بیند آن را معالجه کنند و اگر می بیند قلب و روح بیمار خود را مداوا کنند.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تلاش قرارگاه خاتم الانبیاء برای آب رسانی به شهرهای تشنه را قدر می نهیم.
وی همچنین گفت: سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق (ع) را پیش رو داریم و باید در مراسمی که با حضور شخصیت های برجسته برگزار می شود حضور داشته و مشمول برکات حضرت و خاندان وی شویم.
آیت الله عابدینی به سالگرد کودتای نوژه اشاره کرد و گفت: کشف کودتای نوژه که با عنایت خدا لو رفت را فراموش نمی کنیم چون این جریان عمق دشمنی آمریکا به مردم ایران را به نمایش گذاشت.
وی همچنین با اشاره به روز جمعیت گفت: اگر فکری برای تکثیر جمعیت نکنیم و جامعه را به حال خود رها کنیم تا 80 سال آینده جمعیت ایران به 31 میلیون و نزدیک به یک سوم کاهش می یابد و جمعیت بازمانده نیز نزدیک 47 درصد بالای 60 سال خواهند بود.
وی با اشاره به روز عفاف و حجاب و حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم،گفت: حجاب پارچه و لباس نیست بلکه نماد استقلال،فرهنگ و عفاف است و به همین دلیل برخی کشورهای مدعی دموکراسی غربی اگر فردی حجاب داشته باشد برابر آن واکنش نشان می دهند.
آیت الله عابدینی ادامه داد: حجاب پرچم استقلال و عزت اسلامی است که غربی ها نمی توانند آنرا تحمل کنند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.