مهدی حسین خانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در فصل گرما 683 هزار نفر در شهرهای قزوین،محمدیه و ناحیه شهری مهرگان،آبیک وتاکستان با کمبود آب مواجه هستند که این موضوع لزوم مدیریت مصرف آب در این ایام را ضروری تر می کند.
وی اظهار داشت: استاندارد کارکرد چاه ها و تاسیسات استحصال آب 15ساعت در شبانه روز است که به دلیل شرایط خاص و بالا رفتن مصرف و کاهش حجم آبدهی چاه ها، این کارکرد در تابستان 24 ساعته می شود.
حسین خانی ادامه داد: میزان آب شرب مورد نیاز شهر قزوین در ایام گرم سال به یک هزار و 676 لیتر در ثانیه افزایش می یابد که حداکثر توان تولید آب ما یک هزار و 200 لیتر بوده و در این خصوص 476 لیتر کمبود داریم.
وی تصریح کرد: در شهر محمدیه و ناحیه جدید شهری مهرگان نیز نیاز آبی 438 لیتر در ثانیه است که در این خصوص 98 لیتر در ثانیه کمبود وجود دارد.
حسین خانی در ادامه در خصوص وضعیت تامین آب شرب شهر تاکستان نیز گفت: در این شهر طی روزهای گرم سال 295 لیتر در ثانیه آب مورد نیاز است که حداکثر توان تولید در این شهر 275 لیتر در ثانیه بوده و 20 لیتر در ثانیه کمبود وجود دارد.
وی به وضعیت تامین آب شرب آبیک هم اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت سازی صورت گرفته تنها 11 لیتر در ثانیه در این شهر کمبود آب طی ایام گرم سال وجود دارد.
حسین خانی خاطرنشان کرد: برای گذر از مشکل کمبود آب شرب رعایت صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب شرب بویژه در ایام گرم سال بسیار ضروری است.
وی با اشاره به محدودیت منابع آب قابل شرب،اضافه کرد: برای رفع کمبود آب شرب علاوه بر اقدامات فرهنگی در خصوص مصرف بهینه آب، اقدامات فنی و بهره برداری مربوط به افزودن منابع جدید آبرسانی در شهرهای یاده شده و حفر و تجهیز چاههای جدید در حال پیگیری و انجام است.
در حال حاضر 26 شهر با 952 هزار جمعیت در استان قزوین از خدمات آبفای شهری بهره مند هستند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.