عزیز الله شهبازی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: متاسفانه در 2 هفته گذشته به علت افزایش شوری آب رودخانه بهمنشیر و تاثیر مستقیم آن بر آب توزیعی در شبکه شهری آبادان شاهد افزایش سختی و شوری آب شرب این شهرستان بودیم.
وی افزود:کاهش برداشت آب از بهمنشیر و افزایش سهیمه آب غدیر شهرستان آبادان به عنوان راهکارهای سریع رفع این معضل در دستور کار قرار گرفت و سهمیه آب غدیر آبادان از 70 هزار متر مکعب در روز در روز دوشنبه به 97 هزار متر مکعب در روز افزایش یافت.
شهازی گفت: از طرفی برداشت آب برای آبیاری فضای سبز شهرداری های آبادان، اروندکنار و چوئبده ممنوع اعلام شد که از سوی فرمانداری آبادان نظارت ویژه بر آن اعمال می شود.
وی افزود:با توجه به این مهم که بخشی از شهروندان آبادان در مناطق بریم و بوارده از آب غدیر استفاده نمی کنند مکاتباتی نیز با پالایشگاه آبادان برای بهره مندی ساکنان این مناطق از آب حیات انجام شده تا میزان سختی و شوری آب این مناطق نیز به استاندارد لازم برسد.
فرماندار آبادان گفت: تا 45 روز آینده میزان سهمیه آب از طرح آبرسانی غدیر به 120 هزارمتر مکعب در روز خواهد رسید که با 10هزار متر مکعب آب شیرین کن های موجود آب خوبی در دسترس مردم آبادان قرار می گیرد ضمن اینکه با تکمیل خط دوم انتقال آب طرح غدیر برداشت آب از رودخانه بهمنشیر متوقف می شود.
وی همچنین بر لزوم صرفه جویی درمصرف توسط شهروندان به ویژه تا 45 روز آینده تاکید کرد.
3015/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.