حمید پویا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح در استان موجب بهبود کیفیت آب چاهها و کاهش افت سطح آب زیرزمینی از 168سانتی متر به 90 سانتی متر شده است .
وی اظهار کرد: مهر وموم ، پر کردن و مسلوب المنفعه شدن چاههای غیر مجاز ، نصب کنتور های هوشمند ، تعیین تکلیف چاههای غیر مجاز و تقلیل مصرف چاههای مجاز از جمله اقدامات مهم اجرای این طرح بوده است .
پویا خاطر نشان کرد: شرایط بحران آبی استان به نحوی است که در کنار مدیریت یکپارچه منابع آب، نیاز به بسیج همگانی و مشارکت عمومی برای برون رفت از این بحران است.
وی فعالیت های صورت گرفته در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرمینی در دولت تدبیر وامید را یادآور شد و گفت: از سال 93 تا کنون یکهزارو 720حلقه چاه غیر مجاز مهرو موم، پر و مسلوب المنفعه شده و در 242حلقه چاه مجاز نیز تقلیل منصوبات صورت گرفته که 319میلیون متر مکعب آب از این محل صرفه جویی شده است .
وی اضافه کرد: توقیف 185دستگاه ادوات حفاری غیر مجاز، نصب و راه اندازی یک هزارو 565دستگاه کنتور هوشمند برروی چاهها ، تشکیل و تجهیز 27 گروه گشت و بازرسی جهت بازدید و کنترل مستمر بر برداشت آب از آبخوان زیر زمینی و سطحی از دیگراقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین انجام پوشش بتنی به طول 10کیلومتر از یکهزارو 805کیلومتر کانال خاکی شهرستان تاکستان جهت افرایش راندمان انتقال آب، ساماندهی دستگاههای حفاری و نظارت بر عملکرد این دستگاهها از طریق GPS، راه اندازی نرم افزار آب و تهیه فیلم های مستند با موضوع بحران آب را از دیگر فعالیت ها برشمرد.
پویا افزود: در دولت تدبیر وامید تعداد ایستگاههای شبکه پایش از 430 به 509 افزایش یافته و همچنین ایستگاههای پایش منابع آب سطحی وزیر زمینی نیز در این استان تاسیس ، مرمت و بازسازی شده است .
وی افزود: انتقال آب سد طالقان،احداث سد مخزنی نهب و سد بالاخانلو از جمله طرح های مهم استان قزوین هستند که بهره برداری از آنها نقش مهمی در مدیریت منابع آبی استان ایفا خواهد کرد.
شرکت سهامی آب منطقه ای قزوین در سال 85 آغاز به کار کرده است.
7390/6012 خبرنگار: گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.