مجید مومنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولویت واگذاری این واحدها با خانواده های یتیم دار، بی سرپرست و از کارافتاده است.
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم کار ساخت واحدهای در حال احداث تا پایان امسال به پایان برسد،اظهار داشت: اعتبار مسکن برای نیازمندان از اعتبارات کمیته امداد، راه و شهرسازی، استانداری و همچنین با کمک خیران تامین می شود.
مومنی همچنین یادآور شد: سال گذشته نزدیک به 480 میلیارد ریال برای اشتغال خانواده های تحت پوشش استان در قالب تسهیلات پرداخت شد که در خودکفا کردن خانواده های مددجویان نقش موثری داشت.
این مسئول با بیان اینکه اعتبارات اشتغال سال جاری هنوز از سوی استانداری به این نهاد ابلاغ نشده است،افزود:حدود 150 میلیارد ریال اعتبارات داخلی در زمینه اشتغالزایی برای امسال داریم که از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت می شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به مهم ترین برنامه های این نهاد برای حمایت از جامعه هدف،افزود: انجام برنامه های فرهنگی در میان خانواده های تحت پوشش و در گام بعد اقدام برای توانمندی سازی این خانواده ها از مهمترین برنامه های ما به شمار می روند.
مومنی خاطر نشان کرد: جلب مشارکت های مردمی و خیرخواهانه نیز در دستور کار کمیته امداد قرار دارد که خوشبختانه با اعتماد مردم به این نهاد که روز به روز در حال افزایش است و در همین راستا میزان صدقات مردم در 2 ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین(ره) افزود: یک هزار و 700 خانواده یتیم دار در سطح استان به کمک های خیران نیازمند هستند و کمک های قابل توجهی در سطح استان به این عزیزان صورت گرفته است.
وی افزود: یک هزار و 800 کودک قزوینی نیز که پدر آنها فوت نکرده در طرح محسنین مورد حمایت قرار گرفته اند و 25 هزار حامی از آنان حمایت می کنند.
مومنی خاطر نشان کرد: به تازگی در ماه مبارک رمضان چهار هزار خیر دیگر برای حمایت از ایتام و کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست ثبت نام کرده اند که با احتساب آنها 29 هزار حامی در استان کار حمایت از ایتام را برعهده دارند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.