به گزارش ایرنا، افشین هادی چگینی روز شنبه در نشست خبری افزود: این رویداد ورزشی به مناسبت گرامیداشت سه هزار شهید استان قزوین و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی کیک بوکسینگ کشور در بهمن ماه سال گذشته به میزبانی شهر بوئین زهرا، ادامه داد: دومین دوره این رقابت ها امسال در قزوین برگزار خواهد شد.
به گفته هادی چگینی، این دوره از رقابت ها در پنج رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در سالن شهید بابایی برگزار می شود.
سرمربی تیم ملی کیک بوکسینگ یادآور شد: 35 داور از سراسر کشور برای قضاوت این رقابت ها در قزوین حضور خواهند یافت و یک رینگ و سه تخته تاتامی به همین منظور در سالن شهید بابایی نصب خواهد شد.
وی اظهار داشت: 25 استان با 250 ورزشکار به مدت سه روز در این مسابقات حاضر هستند و هتل ورزش قزوین نیز برای محل اسکان این ورزشکاران در نظر گرفته شده است.
هادی چگینی اضافه کرد: امیدواریم با استفاده از امتیاز میزبانی قزوین بتوانیم زمینه حضور و درخشش ورزشکاران استان را در رقابت های برون مرزی، به ویژه مسابقات بین المللی باکو را فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کیک بوکسینگ رشته جوانی در کشور است، گفت: سازمان WKO طی 2 سال اخیر فعال بوده و هم اکنون نیز دارای 24 نماینده در سراسر کشور بوده و 2 هزار و 500 بیمه شده این رشته را نیز به خود اختصاص داده است.
هادی چگینی ادامه داد: پخش زنده مسابقات این رشته توسط صدا و سیما از خواسته های مسئولان این رشته بوده که با انجام این کار موجب آشنایی بیشتر جوانان و جذب علاقه مندان به این ورزش رزمی مهیج خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بخش بانوان نیز کیک بوکسینگ کاران خوبی در استان فعالیت می کنند، افزود: حضور قطعی تهمینه میلانی کربلائی در رشته پنجاک سیلات تیم ملی در بازی های آسیایی 2018 جارکارتا بیانگر توانمندی بانوان این استان در زمینه ورزش های رزمی است.
وی خاطر نشان ساخت: قزوین هفته آینده میزبان تیم ملی پنجاک سیلات آقایان و بانوان است که باید از این اردو به نفع توسعه ورزش استان نیز استفاده کرد.
رئیس کیک بوکسینگ WKO ایران و آسیا یادآور شد: فدراسیون ورزش های رزمی 180 رشته، 103 سبک رسمی و 80 رشته تعریف شده داشته و به عنوان یکی از فدراسیون های دارای زیرمجموعه متعدد شناخته می شود.
وی با بیان اینکه می خواهیم قزوین را پایلوت کیک بوکسینگ WKO آسیا کنیم، ادامه داد: با راه اندازی آکادمی این رشته در 9 ماه آینده این استان به یکی از بهترین سازمان های کیک بوکیسنگ ایران و آسیا تبدیل خواهد شد.
وی گفت: سالانه حداقل 11 دوره مسابقات بین المللی این رشته ورزشی در سطح جهان برگزار می شود که اعزام ورزشکاران ایرانی و قزوینی به آن نیازمند فراهم ساختن سازوکارهای مناسب از جمله مجوزها و تامین منابع مالی است.

**مسابقات بهترین بهترین ها به میزبانی قزوین برگزار می شود
یک عضو هیات رئیسه کیک بوکسینگ WKO ایران در این جلسه گفت: پس از مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کشور به میزبانی قزوین، رقابت بهترین بهترین های ایران و جهان در این رشته برگزار می شود.
سید حمزه کلاهدوزان اضافه کرد: هفت ورزشکار خارجی به همراه هفت ورزشکار داخلی در این مسابقات که به کمربند طلایی معروف است نیمه دوم آذر ماه در سالن شهید بابایی قزوین حضور می یابند.
وی اظهار داشت: این رقابت ها تحت نظارت سازمان کیک بوکسینگ WKO برگزار و نفر نخست آن کمربند طلایی و جایزه نقدی ارزی دریافت خواهد کرد.
دیگر عضو هیات رئیسه کیک بوکسینگ WKO ایران گفت: راه اندازی سازمان جهانی این رشته رزمی در قزوین مایه خوشحالی بوده و باید همه توان خود را برای رشد و توسعه آن به کار بگیریم.
ایمان غیاثوند یادآور شد: برخلاف ذهنیت بسیاری از مردم، این رشته نه تنها خشن نبوده بلکه کمترین میزان آسیب را در میان سایر رشته های ورزشی دارد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.