علیرضا وارثی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 2هزار پرونده طلاق توافقی پارسال به مراکز مشاوره تحت نظارت معاونت پیشگیری این اداره کل ارجاع و چهار هزار و 355جلسه مشاوره برگزارشد..
وی از راه اندازی سامانه کاهش طلاق در سال جاری خبر داد و افزود:در سامانه کاهش طلاق، با همکاری قوه قضاییه پذیرش درخواست طلاق در دادگاه منوط به ثبت نام متقاضیان در سامانه بوده و به تناسب دادخواست مشکل افراد به مشاوره های تخصصی ارجاع داده می شود.
وی در خصوص آثار فضای مجازی بر طلاق اظهار کرد: افزایش استفاده از اینترنت به ویژه شبکه های اجتماعی با وجود فوایدی که دارد، آسیب های زیادی نیز به دنبال دارد و موجب تغییر نگرش والدین به تربیت فرزندان و دوری اعضای خانواده از یکدیگر با وجود داخل خانواده بودن، می شود.
وی اضافه کرد:این موضوع آسیب هایی به وجود آورده که مهم ترین آن سست شدن بنیان خانواده ها و طلاق عاطفی زوج ها و کمرنگ شدن صمیمیت میان اعضا و به دنبال آن انواع خشونت های خانگی، نبود ارتباط موثر بین اعضا، کاهش سلامت روان و پایداری و در نهایت افزایش نرخ طلاق در جامعه است.
وارثی با بیان اینکه این فضا حتی زمینه را برای روابط نامشروع و خیانت های میان زوج ها باز کرده است، ادامه داد: زوجین این فضا را محلی برای اختلافات خانوادگی خود قرار داده و به جای استفاده از نظرات کارشناسان، خود را در معرض راهنمایی های غلط مطرح شده در این فضا قرار می دهند.
6012/7388
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.