به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، سرهنگ پاسدار محرمعلی والدی شامگاه یکشنبه افزود: دوستداران بنیان گذار انقلاب اسلامی از نقاط مختلف استان برای شرکت در سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب به مرقد مطهر امام امت(ره) اعزام می شوند.
وی اظهار داشت: سپاه حضرت صاحب الامر (عج) در جریان مراسم های مرتبط با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) 2 ماموریت شامل برگزاری مراسم گرامیداشت در شهرها و روستاها و همچنین اعزام زائران را برعهده دارد.
این مسئول گفت: زائرین روزه دار حرم امام راحل فردا دوشنبه پس از اقامه نماز ظهر‌ و‌عصر از مکان های مشخص شده در شهرستان های قزوین، بویین زهرا، تاکستان، البرز و آبیک به سمت مرقد مطهر امام خمینی(ره) حرکت می‌کنند و پس از پایان مراسم و صرف افطاری به شهر‌های خود باز می‌گردند.
وی اظهار داشت: از آنجایی که هر ساله شمار زیادی از عاشقان امام امت (ره) متقاضی حضور در سالگرد رحلت بنیان گذار نظام اسلامی هستند و انتقال تمامی آنان به مرقد مطهر مقدور نیست به همین منظور برای هر استان سهمیه خاصی در نظر گرفته شده است.
سرهنگ والدی، سهمیه امسال استان قزوین را 1500 نفر خواند و افزود: ستادهای سالگرد ارتحال امام امت در شهرستان های مختلف استان با کمیته های متعدد تشکیل شد و ضمن نام نویسی از علاقه مندان، برنامه ریزی برای انتقال آنان و سایر اقدامات لازم را انجام داد.
وی یادآور شد: لازم به ذکر است امسال به دلیل تقارن سالگرد ارتحال امام راحل با ماه مبارک رمضان سهمیه کمتری از سوس ستاد مرکزی به شهرستان ها اختصاص یافته است.
سرهنگ والدی گفت: 40 دستگاه اتوبوس کار انتقال زائران از استان به سمت مرقد امام خمینی(ره) را بر عهده دارند و علاوه بر آن تعدادی اتوبوس خالی نیز همراه کاروان ها خواهند بود تا در صورت خرابی وسائط نقلیه بتوان از آنها به عنوان جایگزین استفاده کرد.
وی افزود: در سطح استان هفت کمیته از جمله کمیته (پشتیبانی، ترابری و حمل‌و‌نقل، امنیتی، فرهنگی،اعزام، بهداشت و تبلیغات اسلامی) وظیفه هماهنگی‌های لازم را برای گرامیداشت مراسم های سالروز ارتحال امام(ره) برعهده داشته‌اند.
حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی 14 خرداد 1368 پس از عمری مجاهدت در راه خدا و خدمت به مسلمین دعوت حق را وداع گفت.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.