مجتبی علی نسائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات بهسازی معابر روستای بهجت آباد تا 30 درصد، خوزنان 50، ابراهیم آباد کوهپایه 20 و زرگر نیز 70 درصد به انجام رسیده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و اجرای طرح های پیش رو شاهد تحول و رونق توسعه اقتصادی روستاهای یاد شده، باشیم.
به گفته وی، عملیات بهسازی شامل جدول گذاری، سنگ فرش معابر و آسفالت با طراحی های خاص و اقلیم مناطق صورت می پذیرد.
وی اضافه کرد: بخشی از عملیات بهسازی کاروانسرای قدیمی بهجت آباد توسط متولی آن سال گذشته انجام شده و امسال بنیاد مسکن برای ادامه کار 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته است.
وی با اشاره به خانه اربابی واقع شده در کنار کاروانسرای این روستا که سالانه پذیرای گردشگران بی شمار داخلی و خارجی نیز هست، گفت: این مکان قدیمی با طول عمر 300 ساله خود یکی از آثار تاریخی منطقه به حساب آمده و دارای فضاهای اندرونی و بیرونی خاص به خود است.
علی نسائی ادامه داد: در خصوص امامزاده روستای ابراهیم آباد کوهپایه نیز فضاسازی آن با یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در برنامه های امسال ما قرار دارد.
وی، به پایان بازنگری طرح هادی روستای زرگر اشاره کرد و گفت: پیش بینی فضاهایی با کاربری توریستی و تفریحی جهت اقامتگاه گردشگران در این روستا انجام شده و تاکنون نیز 2 سرمایه گذار بومی طرح های خود را برای این منظور به ما ارائه داده که سعی داریم امسال کار اجرایی آن را آغاز کنیم.
علی نسائی اضافه کرد: با توجه به گویش خاص محلی این روستا که زبان رومانیایی است و سالانه مورد بازدید بسیاری از محققان و زبان شناسان قرار می گیرد، برنامه ریزی جهت تخصیص اعتبارات ویژه برای آن همچنان ادامه دارد.
وی، طرح اقامتگاه های بوم گردی و نقش آن در توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در روستاها را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به گذشت سه سال از زمان این طرح، هنوز راه زیادی برای انجام مصوبات قانونی آن در تخصیص بودجه داریم اما باید در نظر بگیریم که طرح بوم گردی یکی از راهکارهای مناسب برای درآمدزایی و توسعه روستاهای گردشگری محسوب می شود.
وی ادامه داد: بدون شک با بازسازی برخی خانه های قدیمی در روستاها با حفظ بافت، گردشگران می توانند با اسکان در آن از نزدیک زندگی و محیط های طبیعی روستاها را تجربه کنند.
شهرستان آبیک با 2 بخش مرکزی و بشاریات به همراه 78 روستای دارای سکنه در 55 کیلومتری شرق استان قزوین قرار دارد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.