به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار دوشنبه شب در جشن استقلال کانون وکلای قزوین افزود: کانون وکلا در فعالیت های مختلف حضور بسیار پرنگی دارد و امیدواریم در فضایی که رییس جمهوری خود یک حقوق دان هست و به مسائل حقوقی آشنایی خوبی دارد این کانون نیز برنامه ها و طرح های خود را با موفقیت پیگیری و دنبال کنند.
وی افزود: یکی از برنامه های دولت دوازدهم منشور اجرای مناسب حقوق شهروندی است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و جنبه عملیاتی یافته و می تواند دستوکار مهمی برای کانون های مسقتل مانند کانون وکلا باشد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: امیدواریم این منشور که بسیار جامع است در زمینه های مختلف از قبیل حقوق زنان و مسائل اجتماعی و سیاسی و حقوق محیط زیست به خوبی پیگیری و اجرایی شود.
وی افزود: امیدواریم این نگرش را کانون وکلا به عنوان یک بخش از اصالت و بخشی از وظایف خود دنبال کند.
ابتکار ادامه داد: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را در آخرین مرحله خود در قوه قضاییه داریم و امیدواریم در این هفته نهایی شود.
وی افزود: این لایحه بسیار مهم است و با جنبه آموزندگی وبازدارندگی می تواند منشاء تحولات مهمی شده و آسیب های لطمه زننده به جامعه را کاهش دهد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نیز مراحل آخر تصویب خود را طی می کندو امیدواریم کانون وکلا از ظرفیت سیاسی و اجتماعی خود برای حمایت از این لایحه ها استفاده کند.
ابتکار اضافه کرد: امیدواریم کانون دامنه های فعالیت های داوطلبانه وکلا را به ویژه برای اقشار آسیب پذیر مانند زنان سرپرست خانوار و در معرض آسیب و کودک آزاری گسترش دهد و بعد داوطلبانه فعالیت وکلا افزایش یابد.
سفر یکروزه معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به قزوین با حضور در این مراسم پایان یافت.
بازدید از نمایشگاه توانمندی بانوان قزوین، بازدید از مرکز توانبخشی بهزیستی، بازدید از طرح اشتغالزایی بانوان کارآفرین در روستای اردبیلک، شرکت در شورای اداری و نشست با احزاب برنامه های سفر یکروزه ابتکار به قزوین بودند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.