به گزارش روز جمعه ایرنا، مریم بیدخام در دیدار با جمعی از بانوان وکیل استان با اشاره به اینکه وکلا نقش ارزنده ای در احقاق حق و پیگیری حقوق مردم دارند،افزود: با توجه به حرکت جامعه از سنت به مدرنیسم و وجود شبکه‌های اجتماعی متنوع و روزافزون و ارتباطات گسترده دنیای مدرن، آسیب‌های اجتماعی در دنیای امروز یک واقعیت انکار ناپذیر است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین همچنین با اشاره به طلاق به عنوان یکی از آسیب های اولویت دار مطرح شده در فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی،افزود: باید با بررسی علل طلاق و از بین بردن آن ها، به سمت کاهش این معضل برویم.
بیدخام، تحکیم بنیان خانواده را برابر با حفظ حقوق بانوان دانست و ادامه داد: دفاع از حقوق زنان یعنی تلاش در جهت حفظ و تحکیم بنیان خانواده و نقشی که آنان می توانند در سلامت جامعه ایفا کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در ادامه گفت: بانوان وکیل باید از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی برای زوجین جوان و آگاهی بخشی حقوقی به خانواده ها نقش موثری در کاهش طلاق ایفا کنند.
سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تاکید کرد: تقویت و افزایش سطح مشارکت همه‌ جانبه بانوان وکیل در حوزه حقوق خانواده و حقوق شهروندی با ایجاد ارتباط و همکاری علمی و تخصصی با نهادهای دولتی و مردم نهاد فعال در حوزه زنان و‌خانواده باید مورد توجه قرار بگیرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تاکید کرد: انتظار نداریم در قدم اول بتوان همه آسیب های اجتماعی را کاهش داد اما باید همه تلاش خود را به کار گرفت تا ابتدا مانع از افزایش آنها شد و سپس به مرور برای کم کردن آنها اقدام کرد.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.