به گزارش ایرنا، مجید مومنی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این میزان جمع آوری کمکهای مردمی نشان دهنده اعتماد مردم به این نهاد و رونق روزافزون مشارکت های مردمی در امور خیریه است.
وی با اشاره به حمایت شهروندان قزوینی از ایتام از طریق ارسال کمک به کمیته امداد،اظهار کرد: در سال جاری 61 میلیارد ریال کمک های مردمی در استان به منظور حمایت از ایتام جمع آوری شده است.
مومنی در ادامه به تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد قزوین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 700 یتیم تحت حمایت این نهاد هستند که توسط 15هزار نفر حامی مورد حمایت قرار گرفته و میانگین کمک به آنان ماهانه سه میلیون و 200 هزار ریال است.
وی با اشاره به اجرای طرح محسنین جهت حمایت از کودکان بی سرپرست،گفت: در سال جاری سه هزار و 17کودک شناسایی شدند که پدر خانواده یا ترک از منزل داشتند یا بیمار بوده و توان معیشتی خوبی نداشتند که حدود پنج هزار و 160 حامی برای این خانواده ها اظهار همکاری کرده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین تصریح کرد: سرانه ماهیانه کمک های پرداختی این حامیان 2 میلیون و 200هزار ریال است.
مومنی، پرداخت جهیزیه به نوعروسان را از دیگر فعالیت های این نهاد در راستای حمایت از اقشار نیازمند عنوان کرد و افزود: در سال جاری 18میلیارد ریال توسط خیرین برای تهیه جهیزیه برای 667 نوعروس در استان پرداخت شده است.
به گفته وی همچنین در سال جاری سه هزارو 355 فقره وام قرض الحسنه به میزان 77میلیارد ریال از صندوق امداد ولایت به متقاضیان در استان پرداخت شده است.
مومنی در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه مسکن شهری و روستایی به 2 صورت حمایتی و توانمند سازی برای نیازمندان اشاره کرد و گفت: تهیه مسکن های حمایتی برای جوامع روستایی به منطور بهسازی و مقاوم سازی و مسکن توانمند سازی برای نیازمندان شهری در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در سال جاری 290 واحد مسکن با 145 میلیارد ریال اعتبار به نیازمندان در استان تحویل داده شده که میانگین قیمت هرکدام از آنها 500میلیون ریال بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین به ایجاد فرصت شغلی جهت توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: در سال جاری سه هزار و 579 فرصت شغلی با 510 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات و کمک های خیریه برای مددجویان استان ایجاد شده که از این میزان اعتبار 60میلیارد ریال توسط صندوق امداد ولایت و مابقی توسط خیرین تامین شده است.
مومنی ادامه داد: در حال حاضر سه هزار و 100 خانوار مددجو در استان دارای بیمه تامین اجتماعی هستند که 50میلیارد ریال در این خصوص حق بیمه پرداخت شده است و 13هزارو 855 نفر بیمه نیز تحت پوشش خدمات درمانی هستند که در این رابطه نیز هشت میلیارد ریال حق بیمه پرداخت شده است.
وی افزود: در ابتدای امسال 22 هزار و 100 خانوار تحت پوشش این نهاد بودند که با توانمندسازی بیش از یک هزار نفر، این میزان اکنون 20هزار و 530خانوار کاهش یافته است.
به گفته وی خانواده های تحت پوشش که توان کاری دارند، به مدت پنج سال تحت پوشش این نهاد هستند که پس از استعداد سنجی و ایجاد فرصت شغلی از گردونه حمایتی این نهاد خارج می شوند.
مومنی همچنین یادآور شد: 63 درصد جمعیت حمایتی این نهاد اجتماعی زن سرپرست خانوار هستند که 80 درصد آنها به دلیل فوت همسر تحت پوشش قرار گرفته اند.
به گفته وی به این تعداد افراد تحت پوشش 138میلیارد ریال مستمری پرداخت شده است.
وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر سه هزار و 163دانش آموز و 400 دانشجو در استان تحت پوشش حمایتی قرار دارند که در سال جاری 15میلیارد ریال پرداخت شده است .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین به برگزاری جشن نیکوکاری در 15 اسفند ماه سال اشاره کرد و گفت: در این خصوص یک هزار و 873 پایگاه درسطح استان برای جمع آوری کمک های مردمی در نظر گرفته شده است.
مومنی افزود: در سال گذشته 20 میلیارد و 730میلیون ریال در جشن نیکوکاری جمع آوری شد و پیش بینی می شود امسال این رقم افزایش یافته و به 39میلیارد ریال برسد.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.