هدایت صفری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس ارزیابی انجام‌شده 60 درصد درآمد خانوارهای فاقد مسکن این نهاد ، برای تامین مسکن هزینه می‌شود و در این میان خدمات مسکن کمیته امداد یکی از خدمات گران و تاثیرگذار در حوزه توانمندسازی جامعه هدف است.
وی اظهار کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت و محورهای مهم فعالیت این نهاد در توانمندسازی جامعه هدف توجه به سه حوزه مسکن ، اشتغال و تقویت بعد فرهنگی مددجویان است .
صفری افزود: بر اساس اولویت‌بندی و برنامه ریزی انجام گرفته 365 خانوار مددجویی تحت حمایت کمیته امداد این استان تا پایان امسال خانه‌دار می شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی 204 واحد مسکن برای مددجویان شهری خریداری و یا ساخته ‌شده و 161 مسکن نیز برای خانوارهای مددجویی ساکن روستاها مقاوم‌سازی یا بهسازی می شود.
وی بیان کرد: از مجموع برنامه هدف‌گذاری شده در بخش سرفصل تامین مسکن برای مددجویان تحت حمایت این نهاد 106مورد در حال اجرا و در حال تحویل به مددجویان بوده و در این راستا بیش از یک میلیارد و 520 میلیون تومان در این بخش طی 6 اول امسال هزینه شده است.
وی ابراز کرد: خیران این استان طی 6 ماهه اول امسال در طرح رضوان به‌منظور کمک به خانه‌دار شدن مددجویان تحت حمایت این نهاد 240میلیون تومانی کمک کردند.
به گفته وی، یک میلیارد و 280میلیون تومان نیز از منابع داخلی کمیته امداد برای خانه‌دار شدن مددجویان تحت حمایت این نهاد در 6 ماهه اول امسال پرداخت‌شده است.
صفری خاطر نشان کرد: خیران زنجانی می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و یا شماره‌گیری #024*8877* در حوزه مسکن دار شدن مددجویان فاقد مسکن تحت حمایت این نهاد مشارکت کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است..
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.