معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی از جمع آوری چهار میلیارد تومان صدقه در این استان طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این میزان صدقات نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، امیر شبان شبستری، با بیان این که مردم استان در پنج ماهه سال گذشته چهار میلیارد و 278 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند، افزود: صدقات جمع آوری شده در سرفصل‌های درمانی، جهیزیه، وام کارگشایی، اشتغال، عمران و مسکن مددجویی، امور فرهنگی و آموزش هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه صدقات مردمی در همان محل جمع آوری شده و برای رفع مشکلات نیازمندان آن منطقه هزینه می‌شود، گفت: افزایش کمک‌ها ناشی از اعتماد مردم و خیران به کمیته امداد بوده و روند رسیدگی به امور نیازمندان را سرعت بخشیده است.

وی با تقدیر از کمک مردم و خیران به نیازمندان، افزود: 389 هزار خانوار در استان مشترک صندوق صدقات کوچک کمیته امداد هستند که با صدقات خود بخش بزرگی از مشکلات نیازمندان را بر طرف می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان با بیان اینکه ضریب نفوذ صندوق‌های کوچک صدقات در استان 36 درصد است، گفت: شش هزار و 646 صندوق متوسط و 10 هزار و 848 صندوق بزرگ در سطح معابر استان وجود دارد.
 
شبان شبستری با بیان اینکه کمیته امداد استان طرح هر خانه مهر، یک صندوق مهربانی را با هدف گسترش صندوق‌های صدقات خانگی اجرا می‌کند، افزود: مردم خیر استان برای دریافت صندوق صدقات خانگی عدد پنج را به سامانه 30001274 ارسال کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.