به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی، محمد کلامی اعلام کرد: از این تعداد 615 طرح از محل اعتبارات امدادی و 735 طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های اشتغال 55 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی و 110 میلیارد ریال نیز از طریق تسهیلات بانکی پرداخت شده است، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال در 5 ماهه امسال از نظر تعداد 8 درصد و از نظر مبلغ 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
کلامی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح های خود اشتغالی زمینه را برای استقلال اقتصادی مددجویان فراهم می کند، افزود: طرح های اشتغال اجرا شده شامل 215 طرح کارانگیزی، 433 طرح توان افزایی و 702 طرح خودکفائی است.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه بیشترین طرح اجرا شده در بخش خدمات بوده است، گفت: از مجموع طرح های اجرا شده 40 طرح در بخش کشاورزی، 450 طرح دامپروری، 396 طرح در حوزه صنایع دستی و 464 طرح نیز در بخش خدمات است.
وی با اعلام اینکه در پنج ماهه سال جاری 4 میلیارد ریال از محل مشارکت های مردمی برای ایجاد فرصت های شغلی و آموزش های فنی و حرفه ای مددجویان هزینه شده است، افزود: از این مبلغ بیش از سه میلیارد ریال برای ایجاد فرصت های شغلی و بقیه نیز برای آموزش های فنی و حرفه ای مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: در پنج ماهه سال جاری 279 مورد وام اشتغال به مبلغ 40 میلیارد ریال به فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.
تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان شرقی70 هزار خانوار است و از این تعداد 37 هزار خانوار به علت فوت سرپرست و 25 هزار خانوار به علت از کارافتادگی دایم سرپرست تحت پوشش هستند.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.