به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های بانوان استان قزوین که با حضور همسران سفرای برخی کشورهای خارجی برگزار شد،افزود: قزوین از قدیمی ترین شهرهای ایران بوده و تاریخ زندگی انسان در این منطقه به بیش از هفت هزار سال می رسد و آثار تاریخی کهنی نیز در آن قرار دارد.
وی اضافه کرد: این استان علاوه بر ایفای نقش در تمدن و تاریخ کشور در فرهنگ ایران نیز تاثیری اساسی داشته و
در تاریخ این منطقه بزرگان زیادی در حوزه های شعر و ادب و هنر وجود داشته اند.
استاندار قزوین همچنین گفت: خوشنویسی یکی از هنرهای اصیل و قدیمی کشور است که پایتخت آن در قزوین است.
زاهدی خاطرنشان کرد:علاوه بر سابقه تاریخی، قزوین یکی از مناطقی است که در دوران اخیر در حوزه صنعت و گردشگری پیشرفت خوبی داشته و امروزه به یکی از مراکز مهم صنعتی، کشاورزی و گردشگری ایرا بدل شده است.
وی در ادامه به توانمندی های زنان قزوین اشاره کرد و گفت:زنان جامعه ما به تدریج توانسته اند در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و مدیریتی ورود پیدا کنند.
زاهدی با اشاره به حضور پررنگ جامعه بانوان در مراکز علمی و دانشگاهی کشور،افزود: 60 درصد دانشجویان ایران را دختران تشکیل می دهند.
استاندار قزوین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اساتید دانشگاه های ایران را نیز زنان تشکیل می دهند،گفت: در قزوین نیز بویژه در دوره اخیر شاهد حضور زنان در عرصه های مدیریت شهری و اجرایی و همچنین نماینده ای از زنان در مجلس شورای اسلامی هستیم.
نمایشگاه توانمندی های بانوان کارآفرین قزوین تا 11 اسفندماه در مجتمع تجاری مهر و ماه ادامه خواهد داشت.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.