به گزارش ایرنا، نصرت الله علیرضایی روز دوشنبه در نشست تخصصی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین افزود: نباید فراموش کرد که روابط عمومی ها آینه تمام نمای سازمان ها و دستگاه ها به شمار می روند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی آموزش و پرورش مرکز توجه ارتباط نظام تعلیم و تربیت با افکارعمومی است، افزود: عرصه تعلیم و تربیت رسالت این مجموعه بسیار مهم و حساس کرده است.
این مسئول از جایگاه روابط عمومی ها به عنوان یکی از بسترها و ظرفیت های اطلاع رسانی و حلقه اتصال سازمان ها و نهادها با رسانه ها و افکار عمومی نام برد و افزود: تقویت و ارتقای هرچه بیشتر جایگاه و نقش روابط عمومی ها و فراهم کردن زمینه های لازم و فعال سازی ظرفیت های بالقوه آنها با هدف اطلاع رسانی کمی و کیفی در آموزش و پرورش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
این مسئول بر تسهیل و تسریع روابط با خبرنگاران و سرعت پاسخگویی به مسائل و ابهامات را از وظایف روابط عمومی ها به ویژه روابط عمومی آموزش و پرورش برشمرد.
علیرضایی ادامه داد: امروز به تعامل منطقی بین رسانه ها و روابط عمومی ها نیازمندیم تا بتوانیم ضمن پاسخگو کردن مدیران از این ظرفیت برای اطلاع رسانی استفاده کرده و مردم را در جریان کارهای انجام شده قرار دهیم و مشکلات را نیز شناسایی و رفع کنیم.
علیرضایی با بیان اینکه خلاقیت در روابط عمومی می تواند باعث موفقیت فعالان این حوزه شود، خاطرنشان کرد: از طریق نوآوری و خلاقیت در پیشبرد اهداف، می‌توان میزان رضایتمندی شهروندان را ارتقا داد و امور مربوطه را به بهترین شکل ممکن به انجام رساند.
این مسئول همچنین گفت: مهارت برقراری ارتباط موثر از ضروریات جامعه اطلاعاتی امروز است که روابط عمومی ها با توجه به وظایف ذاتی خود باید این مهارت را فراگیرند.
وی در ادامه بر ضرورت و لزوم اعتقاد و باور مدیران به جایگاه و تقویت روابط عمومی ها باتوجه به نقش بی بدیل آنها در دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
یک فعال رسانه ای و بازرس خانه مطبوعات استان قزوین در این نشست، عشق و علاقه را رکن اصلی فعالیت در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی عنوان کرد و گفت:ذات روابط عمومی ارتقای دانایی در بیرون و درون سازمان است.
بهنام محمودی گفت: کارکرد درون سازمانی روابط عمومی مبتنی بر تعهد و حفظ منافع سازمان و رویکرد برون سازمانی آن به شکل انعکاس انتظارات و دیدگاه ها و دریافت پیام ها و انتقادات مخاطبان به هویدا می شود.
وی افزود: تعهد کاری یک روابط عمومی در حوزه فعالیت خود حرف اول را می زند، به گونه ای که اگر متعهد نباشد، چه بسا با انتشار اخبار خلاف واقع از حوزه کاری خود فضای جامعه را می تواند دچار مشکل کند.
این فعال رسانه ای استان قزوین، روابط عمومی را هنر هشتم عنوان کرد و افزود: هنر روابط عمومی ،هفت هنر دیگر را به خدمت می گیرد تا پیامها را به بهترین شکل به مخاطبان خود عرضه کند.
محمودی افزود: یکی از مشکلات اصلی روابط عمومی، آشنا نبودن مدیران با وظایف و جایگاه روابط عمومی هاست که باید قبل از هر چیز مدیران به اهمیت این جایگاه و وظایف ذاتی آنها پی ببرند و جایگاه مدیران این بخش را در حد نصب پلاکارد و تابلو تنزل ندهند.
وی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی نیز نباید تنها جانب دستگاه خود را بگیرند، تاکید کرد: در این‌حالت اخبار یک سویه منتشر شده و اعتماد مخاطب از بین می رود، بلکه خود انتقادی کمک شایانی به رشد جایگاه سازمان خواهد داشت.
محمودی از قرن بیست و یکم به عنوان عصر رسانه‌ها و نقش آفرینی آنها در همه عرصه‌ها یاد کرد و افزود: ظهور و قدرت نمایی شبکه‌های مجازی و رسانه‌های نوین به عنوان اَبر رسانه‌های قرن و تاثیرگذاری آنها بر افکار عمومی، مهم‌ترین دلیل این مساله است.
بازرس خانه مطبوعات استان قزوین تاکید کرد: بر این اساس نقش روابط عمومی‌ها جدی‌تر، حرفه‌ای تر، کارآمدتر و عرصه‌های وجودی و فعالیت آنها اساسی‌تر از گذشته خواهد بود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.