به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان دوشنبه در جریان امضای این تفاهم نامه گفت: نیروی انتظامی و آموزش و پرورش این استان ارتبا ط تنگاتنگ و تعامل بسیار خوبی در جهت اهداف و برنامه های یکدیگر دارند که به طور قطع با امضای این تفاهم نامه، زمینه همکاری های فرهنگی و اجتماعی بیشتری فراهم می شود.
دانش هاشمی پور افزود: برای صیانت از ارزش های نظام تعلیم و تربیت، مشارکت و هم افزایی همه مجموعه های موثر در جامعه بسیار مهم است که در این میان نیروی انتظامی و پلیس های تخصصی جایگاه خاصی دارند.
وی بیان داشت: در مهرماه امسال بیش از 343 هزار دانش آموز در این استان راهی مدرسه شدند که فراهم نمودن بستر مناسب تحصیل و تربیت نیروی انسانی کارآمد نیازمند تعامل های بین بخشی با آموزش و پرورش است و مجموعه پلیس نقش مهمی در همراهی و موفقیت برنامه های آموزش و پرورش دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: آسیب های اجتماعی تهدیدی جدی فراروی نسل آینده ساز کشور هستند و مسئولیت نهادهایی از جمله آموزش و پرورش و نیروی انتظامی را در مراقبت و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت تعالی سنگین تر کرده است.
هاشمی پور تاکید کرد: گسترش و جلب مشارکت های برون سازمانی به منظورهم افزایی و یکپارچه سازی ظرفیت ها جهت استقرار نظام مراقبت اجتماعی از جمله سیاست های محوری آموزش و پرورش استان است که در چارچوب اهداف سند تحول بنیادین دنبال می شود.
وی اضافه کرد: مدرسه کانون تحول است و جامعه و خانواده در کنار مدرسه ارکان مهم تربیتی هستند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان نیز گفت: ارتباط نیروی انتظامی با آموزش و پرورش استان همواره سازنده و در جهت تکمیل اهداف یکدیگر بوده است و امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه، استحکام و توسعه ی هر چه بیشتر فعالیت های مشترک را به همراه داشته باشد.
سردار عزیزالله ملکی افزود: کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فضای مجازی، برپایی نمایشگاه، همایش ، کارگاه های تخصصی برای کارکنان و دانش آموزان و حضور کارشناسان مرکزهای مشاوره نیروی انتظامی در سطح مدرسه ها از جمله اقدامات پلیس هرمزگان است که در سال تحصیلی جدید نیز با برنامه ریزی گسترده و در چارچوب این تفاهم نامه دنبال می شود.
وی بیان داشت: ارتقای دانش و مهارت های دانش آموزان و اولیا و مربیان مدارس، آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حضور کارکنان انتظامی در نشست های انجمن اولیا و مربیان، اجرای طرح های علمی و پژوهشی، ارائه خدمات مشاوره ای، تقویت و توسعه نظام مراقبت اجتماعی و کاهش عوامل تهدید کننده در سایه همکاری آموزش و پرورش با پلیس می تواند به نتیجه خوبی در کاهش آسیب ها و فراهم شدن بستر مناسب اجتماعی برای تحصیل دانش آموزان منجر شود.
هم اکنون بیش از 340 هزار دانش آموز در سه هزار و 557 مدرسه در هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.
6048/7195
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.