محمودرضا طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جلوگیری از تولید محصول در این واحدها به دلیل رعایت نکردن قوانین استاندارد، تعلیق پروانه و رفع نکردن نقص های اعلام شده و نداشتن مدیرکنترل کیفیت تایید صلاحیت شده صورت گرفته است.
مدیرکل استاندارد قزوین اظهار کرد: تولیدات این واحدها همگی مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری بوده اند.
وی اظهار کرد: پس از رفع نقص ها و ایرادهای اعلام شده، به 25 واحد که از تولید محصولات آنها جلوگیری شده بود، اجازه تولید داده شد.
طاهری همچنین گفت: در این مدت 301 مورد تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی استان در خصوص رعایت استاندارد در تولید محصولات ارایه شده است.
مدیرکل استاندارد قزوین با بیان اینکه تولید محصولات غیراستاندارد و نامرغوب می تواند سلامت و ایمنی جامعه را دچار خدشه کند، گفت: سلامت و ایمنی مردم در حوزه تولید با رعایت استاندارد محقق می شود بنابراین با واحدهای متخلف مطابق با قانون و بدون اغماض برخورد می کنیم.
طاهری خاطرنشان کرد: یکی از نکات مورد توجه در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری توجه به استاندارد و گسترش پوشش آن است که این مهم باید مورد توجه دست اندرکاران بخش تولید قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: تولید محصولات باکیفیت ضامن بقا در بازار است بنابراین رعایت استاندارد و ارتقای کیفی محصولات را باید تقویت تولید ملی بدانیم.
هم اکنون تولیدات یک هزار و 100 واحد تولیدی در استان قزوین مشمول پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.
پوشش استاندارد بر روی کالاهای تولیدی مشمول در استان قزوین 99 درصد است.
3013
تهیه و انتشار: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.